به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمد مهدی بلوردی اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومان که با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی و 30 درصدی شرکت ساخته و توسعه زیربناهای حمل و نقل به نمایندگی از طرف دولت انجام خواهد شد.
وی گفت: تفاهم نامه احداث آزادراه کرمان - بندرعباس همزمان با سفر رئیس‌ جمهوری به کرمان در اردیبهشت امسال توسط معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مدیر بخش‌ خصوصی امضا شد.
وی افزود: با تکمیل این پروژه ترافیک مسیر بندرعباس - کرمان - تهران و بالعکس بطور کامل از طریق کنار گذر شرقی سیرجان (رفت و برگشت) عبور خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر ترافیک عبوری مسیر تهران - بندرعباس و بالعکس بالغ بر 15 هزار وسیله نقلیه در روز است که با توجه به محدودیت های محورهای عبوری درون شهری در سیرجان اثرات مخربی را بر خیابان ها و محورهای داخل شهر گذاشته و با احداث کامل آزادراه بخش عمده ترافیک از این محور عبور خواهد کرد.
وی با بیان اینکه خط رفت بندرعباس - کرمان - تهران در سال های گذشته در قالب پروژه های بزرگراهی ساخته شده است گفت: در این مشارکت نیز خط برگشت و تقاطع های ابتدا و انتهایی مسیر، جداسازی محور، مجتمع های خدماتی و رفاهی و سایر تأسیسات آزاد راهی مورد نیاز بطور کامل ساخته خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: پروژه های آزاد راهی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و از محل عوارض اخذ شده از خودروهای عبوری اصل و سود سرمایه گذاری سرمایه گذار در طول دوره بهره برداری برگشت داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: تفاهم نامه دومین پروژه آزادراهی استان نیز تحت عنوان آزادراه بندر عباس - کرمان به طول 360 کیلومتر با مشارکت کامل بخش خصوصی در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان به امضا رسید و هم اکنون در حال مطالعه است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.