به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی شامگاه سه شنبه در آیین وداع با شهدا در حسینیه ثارالله رفسنجان افزود: اصل ولایت فقیه عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بود و رزمندگان و شهدا با اتکا بر این اصل به میدان نبرد شتافتند.
وی تصریح کرد: امروز هم اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و کشور پیروز باشد باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و اصل ولایت فقیه را در کارهایمان به کار گیریم.
وی گفت: اگر می خواهیم در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دیگر ابعاد به تعالی برسیم باید همان اتحادی که بین مردم در دوران دفاع مقدس بود را حفط کنیم، وحدتی که در آن زمان بین رزمندگان، سپاه، ارتش، بسیجیان و مردم حاکم بود یکی از عوامل مهم پیروزی بود.
استاندار کرمان بیان کرد: در برخی عملیات ها ما نیروی اضافی داشتیم، به این معناست که مردم خودجوش و داوطلبانه از پیر و جوان برای رضای خدا، مبارزه با دشمن و اطاعت از ولی فقیه به میدانها شتافته بودند.
وی تصریح کرد: اسلام واقعیتی است که به رزمندگان دوران دفاع مقدس روحیه شهادت طلبی می داد و از ناحیه قدرت اسلام و نهضت عاشورا بود که ملت ایران مقاومت کرد و به پیروزی رسید.
رزم حسینی با اشاره به اینکه بیش از 35 سال پیش دشمن با همه قدرتش از زمین و هوا و دریا به خاک ایران حمله کرد افزود: این در حالی بود که جمهوری اسلامی تازه مستقر و ارتش از هم پاشیده شده بود و نیروهای سپاه نیز با منافقان داخلی و گروهک های ضد انقلابی و ضد اسلامی مبارزه می کردند.
وی تصریح کرد: در هشت سال دوران دفاع مقدس که کشور عراق چندین لشکر را برای مبارزه به مرزهای ایران فرستاد تا کشورمان را تصاحب کنند، رزمندگان و مردم به صورت خودجوش و داوطلبانه به میدان نبرد رفتند و مردانه جنگیدند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.
وی گفت: ما ملت ایران مرهون این شهدا هستیم که حتی برای حضور در میدان مبارزه با دشمن با هم مسابقه می دادند.
استاندار کرمان افزود: شهدا از همه هستی و جان خود گذشتند آنها برای مادیات به مبارزه نرفتند بلکه از روی عشق و علاقه به میهن و اطاعت از رهبری با دشمن جنگیدند و سرافراز هم برای ملت پیروزی آفریدند و هم خود نیز شربت شهادت نوشیدند.
وی بیان کرد: رزمندگان و شهدا با تجهیزات و امکانات کم توانستند بر دشمن غالب شوند، آنها تجهیزاتی قدیمی داشتند و اسلحه شان از نوع کلاشینکف معمولی بود و طی 8 سال با دشمن جنگیدند و مقاومت کردند.
رزم حسینی ادامه داد: سردار سلیمانی که امروز افتخار همه کشورهای اسلامی است و حتی دشمنان هم به درایت و شجاعت این بزرگمرد اسلام کوچکترین شکی ندارند در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر 41 ثارالله بود که با تدابیر خاصی این لشکر را هدایت کرد و در نهایت ایران اسلامی به پیروزی رسید.
وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت ملی وحدت داریم و در سطح منطقه به اقتدار رسیده ایم بیان کرد: مردم ایران اسلامی در حوزه داخلی وحدت ملی دارند و در حوزه سیاسی نیز وحدت دارند به طوری که در انتخابات مختلف شاهد حضور گسترده مردم بوده ایم و هستیم.
وی گفت: اگر می خواهیم فرهنگ اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ و ارتقا یابد، باید مجاهد اقتصادی پرورش دهیم.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: باید در جمهوری اسلامی مجاهد اقتصادی پرورش دهیم و این فرهنگ اسلامی است و علمای دین فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در راستای رونق اقتصادی و اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی تبیین کنند.
10 شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده به نام شهید حسن عبداللهی شامگاه سه شنبه میهمان مردم رفسنجان بودند.
پیکر پاک 17 شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس روز دوشنبه 9 اسفند با استقبال مسئولان و مردم وارد کرمان شد و پس از تشییع در شهرهای مختلف استان به خاک سپرده می شوند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.