به گزارش ایرنا خداداد مقبلی روز سه شنبه در نشست بهره برداری و کلنگ زنی سامانه هوشمند سرعت متوسط به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: با سامانه هوشمندی که در کرمان راه اندازی خواهد شد فاصله بین 2 دوربین را بر اساس زمان عبور خودروها می توان سنجید.
وی تصریح کرد: از یکهزار و 880 دستگاه دوربین که قرارداد آن در سطح کشور با بخش خصوصی برای نصب بسته شد 144 دستگاه برای نصب در استان کرمان تخصیص داده شد و کار نصب این دوربین ها سال 96 صورت می گیرد تا در سال 97 به بهره برداری برسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه سوم تصادفات کشور را از نظر عددی دارد و از ابتدای سال آینده نصب پایه ها، تامین برق و کار نصب دوربین ها آغاز خواهد شد که پیش بینی می شود تا اواسط تابستان این کار به پایان برسد و نصب 130 دستگاه تاثیرات زیادی در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خواهد داشت.
وی با بیان اینکه نگهداری و ایمن سازی جاده های استان کرمان وظیف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است افزود: کار کنترل سرعت و نظم ترافیکی در 16 هزار کیلومتر راه استان علیرغم تلاش پلس راه و پایگاه های راهداری کار سختی است و این امکان وجود ندارد که به صورت نقطه ای صورت گیرد و باید از طریق شبکه هوشمند رفتار راننده کنترل شود.
مقبلی با بیان اینکه یکهزار و 700 کیلومتر آزاد راه در استان کرمان وجود دارد اظهار کرد: راه های کشور حدود 200 هزار کیلومتر است که 16 هزار کیلومتر از این راه ها در استان کرمان قرار دارد و از این مقدار 9 هزار کیلومتر در شمال استان است که سهم بسیار بالایی نسبت به کشور است.
وی گفت: از حدود 400 دوربینی که قبلا در کشور وجود داشت 25 عدد در کرمان بوده و این دوربین ها سرعت را نشان می دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: با کمک 25 دستگاه دوربین در تمام استان کرمان به واسطه کنترل سرعت 68 درصد کاهش تلفات جاده ای، 28 درصد کاهش خسارات جرحی و 23 درصد از تلفات خسارتی کاهش یافت.
وی اضافه کرد: کارهای زیادی برای فرهنگ سازی کنترل رفتار راننده انجام شده که 20 هزار و 818 راننده تا این لحظه آموزش دیدند و برای این افراد کارت هوشمند صادر شد.
مقبلی با بیان اینکه مدارس حاشیه ای راه ها را برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی آموزش دادیم گفت: 22 درصد از تصادفات کشور مربوط به موتورسیکلت است و در کرمان کار ایمن سازی راکب و موتورسیکلت ها انجام شده است.
وی افزود: خودروهای کشاورزی و وانت بارها را آموزش دادیم و بخشی از آشکارسازی ادوات کشاورزی انجام شده و بخش دیگر در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطرنشان کرد: اقدامات 10 ماه سال جاری 11 درصد کاهش تلفات جاده ای را در استان در پی داشته است.
وی گفت: 180 نقطه حادثه خیز در استان کرمان با همکاری پلیس راه بازدید، تصویربرداری و به تهران ارسال شد که برای رفع این نقاط از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و این نقاط به زودی برطرف خواهد شد.
رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در این نشست در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین و اصلی ترین راهکار برای کاهش حوادث رانندگی کنترل سرعت غیرمجاز در جاده هاست.
سرهنگ یوسف نجفی افزود: در 11 ماه نخست سال جاری اولویت ما در استان کنترل سرعت بوده که در این مدت آمار کشته ها در حوادث رانندگی 80 نفر در جاده های شمال استان کرمان کاهش یافته و امیدواریم با نصب دوربین های هوشمند بتوانیم آمار کشته ها را بیشتر از قبل کاهش دهیم.
وی ادامه داد: در جاده های شمال استان بالغ بر 400 نفر کشته دادیم که نسبت به سال گذشته 80 نفر یعنی 16 درصد کاهش تلفات داشتیم.
رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه سرعت غیر مجاز علاوه بر نمره منفی از 60 هزار تا 200 هزار تومان برای رانندگان جریمه دارد گفت: بیشترین حوادث جاده ای در محورهای کرمان - بم، رفسنجان - انار و سیرجان - بندرعباس در سال جاری رخ داده است.
وی افزود: معمول ترین عامل در حوادث جاده ای عامل انسانی بوده و ریشه اصلی تمامی حوادث رانندگی به ویژه حوادث جاده ای سرعت غیر مجاز است.
این ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، مدیرکل امنیتی و انتظامی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان برگزار شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.