به گزارش ایرنا احسان عراقی زاده روز سه شنبه در ستاد تسهیلات نوروزی جنوب کرمان افزود: افزایش میزان باربری در این استان از میزان صدور بارنامه ها مشخص می شود که این افزایش بارنامه ها موجب شده درآمد ریالی هم 30 درصد افزایش پیدا کند.
وی محورهای بلوک و ساردوئیه در جنوب استان را به عنوان مسیرهای فرار از عوارض در جنوب استان کرمان نام برد و تصریح کرد: رانندگان به علت کوتاهی مسیر به سمت کرمان از این محورها تردد و عوارض خود را خارج از این منطقه پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: باید این مسیرهای فرار از مالیات با نظارت نیروی انتظامی در این ایام که فصل شلوغی بار است بسته شوند.
عراقی زاده با تاکید بر هماهنگی فرمانداری جیرفت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و اماکن در برقراری نظم و آرامش گردشگران نوروزی گفت: نظارت دقیق بر نظافت و نظم پایانه ها، جایگاه های سوخت و رستوران های بین راهی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی به کمبود امداد خودرو در شهرستان جیرفت نیز اشاره کرد و افزود: شرکت های خصوصی کار امدادرسانی در محل های پرتردد را انجام می دهند که در صورت لزوم می توان از ظرفیت این شرکت ها در جنوب استان کرمان بهره برد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های جنوب استان کرمان به اجرای طرح راهداری در 25 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال آینده اشاره کرد و گفت: در این فاصله 20 روزه خط کشی، اصلاح و تعمیر تابلوها و بهسازی جاده ها در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: پیش فروش بلیت های نوروزی هم از پنجم اسفند تا 15 فروردین ماه در حال انجام است که از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه بر اساس مصوبات قانونی بهای بلیت 15 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
فرماندار جیرفت نیز در ادامه این نشست افزود: نمایان ظرفیت ها و پتانسیل های جیرفت مستلزم همکاری تمام نهادها است و هماهنگی بین اورژانس، بهداشت ،هلال احمر و راهداری در حداقل رساندن حوادث بسیار ضروری است.
احمد امینی روش گفت: جنوب استان به عنوان یکی از محورهای عمده کشاورزی در کشور محسوب می شود که می طلبد محورهای تردد وسایل باربری در این منطقه از کیفیت مطلوبی برخوردار شوند.
وی عنوان کرد: رانندگان به عنوان سفیران فرهنگی می توانند در ارسال پیام دوستی مردم جیرفت نقش مهمی ایفا کنند که لازم است تا شرایط رفاهی آنها فراهم و آنها را تکریم کنیم.
وی اضافه کرد: ایام نوروز زمان مناسبی است تا ظرفیت های جنوب استان را با استقبال و تکریم از گردشگران به دیگر نقاط کشور نشان دهیم و لازمه این کار هم بسیج تمامی سازمان های دولتی دراستقبال از مسافران نوروزی است.
راهداری و حمل و نقل پایانه های جنوب استان کرمان هفت شهر جیرفت،کهنوج،رودبار،قلعه گنج، فاریاب، عنبرآباد و منوجان را تحت پوشش قرار می دهد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.