به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز شنبه در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به کاهش 7.6 درصدی تلفات رانندگی این استان در 10 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، اظهار داشت: تمامی توان و ظرفیت استان برای کاهش تلفات و خسارت‌های رانندگی در ایام نوروز پیش رو به کار گرفته شود.
وی افزود که 47 میلیارد ریال از محل جرائم راهنمایی و رانندگی سال جاری بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده که سهم شهرداری‌ها 70 درصد و سهم دهیاری‌ها نیز 30 درصد بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به میزان، بیان کرد: اعتبار اختصاص یافته به شهرداری یاسوج از محل جرائم راهنمایی و رانندگی برای نصب دوربین‌های پایش تصویری هزینه خواهد شد و دیگر شهرداری‌های استان نیز آن را صرف انجام اموری شامل خط کشی خیابان‌ها و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌کنند.
نیک اقبالی عنوان کرد که با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز باید دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد آماده استقبال از گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنان باشند.
وی ابراز داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر، اورژانس 115، شهرداری‌ها و اتاق اصناف دارای رسالت سنگین‌تری در زمینه خدمات رسانی به مسافران نوروزی این استان به ویژه در زمینه مسائل ترافیکی و رفت و آمد هستند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که یاسوج 25 اسفند سال جاری میزبان همایش آماده سازی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر این استان برای خدمات رسانی لازم و به موقع به گردشگران استان است.
نیک اقبالی اظهار داشت: 15 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 1396 هرگونه حفاری در شهرها و جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد ممنوع بوده و در ایام تعطیلات نوروز نیز از انجام عملیات راهسازی در جاده‌های اصلی استان که سبب اختلال در رفت و آمد مردم و مسافران شود جلوگیری خواهد شد و اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر این امر نظارت کنند.
وی افزود که ارائه هرگونه خدمات به مردم کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از ایام نوروز که نیازمند حفاری است از جمله گازرسانی، آب‌رسانی و یا برق‌رسانی باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه باشد.
نیک اقبالی بیان کرد: یک فروند بالگرد اورژانس هوایی برای خدمات رسانی لازم در طول سال به بیماران و حادثه دیدگان در شهرها و جاده‌های ارتباطی نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج مستقر شده است.
وی عنوان کرد که یک تیم درمانی از اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد نیز با تمامی امکانات آماده ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران و آسیب دیدگان استان توسط این بالگرد هستند و هیچ‌گونه محدودیتی نیز برای تعداد پروازهای آن وجود ندارد.
نیک اقبالی ابراز داشت: شهرداری‌های 17 گانه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پاکسازی نخاله‌های ساختمانی، بهبود وضعیت مبلمان شهری، فضای سبز، گل‌کاری پارک‌ها، خط کشی خیابان‌ها، نصب تابلوهای راهنمای گردشگران و رنگ آمیزی بلوارها و جدول شهرهای استان تا قبل از ایام نوروز سال 1396 اقدام کنند.
وی گفت که دهیاران کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری و بوم گردی این استان آماده استقبال مطلوب از مسافران نوروزی باشند.
نیک اقبالی اظهار داشت: احتمال بارندگی در ایام تعطیلات نوروز سال 1396 در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و باید مکان‌هایی از جمله سالن‌های ورزشی، مساجد، حسینیه‌ها و میهمان سرای دستگاه‌های اجرایی این استان برای اسکان اضطراری گردشگران نوروزی آماده باشند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز بر لزوم ایجاد پارکینگ برای استقرار تاکسی‌های بی سیم شهرهای مختلف استان به ویژه یاسوج تاکید کرد.
سید حسین کاظمی با اشاره به گرفتن ماهانه یک میلیون و 800 هزار ریال حق ورودی از رانندگان مشغول به کار در تاکسی‌های بی سیم کهگیلویه و بویراحمد توسط صاحبان آنها، اظهار داشت: تاکسی‌های بی سیم استان باید هر چه سریعتر ساماندهی شوند.
وی افزود که بسیاری از صاحبان تاکسی‌های بی سیم فعال در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد تنها به فکر کسب سود و درآمد هستند در حالی که باید سطح خدمات دهی آنها به مردم نیز ارتقا داده شود.
کاظمی خواستار برخورد قاطع با آن عده از صاحبان تاکسی‌های بی سیم شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شد که نسبت به ساماندهی اقدام نکنند.
41 نقطه حادثه خیز در راه‌های ارتباطی شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت شناسایی شده که از این تعداد 17 مورد مربوط به یاسوج بوده و در هر کدام از شهرهای گچساران و دهدشت نیز 12 مورد وجود دارد.
باید سالانه 13 نقطه حادثه خیز در راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد اصلاح و بهسازی شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.