به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری عصر یکشنبه در بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان در جمع اهالی رسانه حاضر در این نمایشگاه افزود: خبرنگاران با تقوا خبر را به گونه ای منتشر می کنند که خیلی تبعات منفی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه تعامل با رسانه تکلیف بزرگ دینی و اخلاقی بر دوش مسئولان است گفت: مسئولان باید به رسانه ها کمک فکری و مالی و اصحاب رسانه را هدایت کنند زیرا همه ما احتیاج به نصحیت و رهنمود داریم.
وی اظهار کرد: رسانه ها می توانند خدمتگزار خوبی برای جامعه باشند و البته چنین است و همه ما وظیفه داریم رسانه ها را مد نظر قرار دهیم و اگر احتیاج به ارشاد و کمک دارند دریغ نکنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: رسانه های مختلف نقش ویژه ای را در انتقال اخبار به جامعه بر عهده دارند و نظرات مختلف را مورد ارزیابی قرار می دهند و آن را به جامعه منتقل می کنند.
وی افزود: گاهی با عمل کردن رسانه ها به تکلیف خود در زمان مشخص ممکن است از یک حادثه ناگوار جلوگیری شود و اگر رسانه نبود مردم دچار اضطراب و نگرانی می شدند.
آیت الله جعفری با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان کرمان اظهار کرد: اخبار ضد و نقیض زیادی در مورد مقدار بارش ها و سایر موارد در جامعه منعکس شد که رسانه ها در این مورد اطلاع رسانی کردند.
وی به رخداد زلزله در زرند طی ماه های گذشته و انتشار اخبار نادرست در این موضوع اشاره کرد و گفت: رسانه ها قبل از وقوع حادثه باید مردم را آگاه کنند و آموزش های لازم را به جامعه ارائه دهند که این اقدام پسندیده و ارزشمندی است.
وی ادامه داد: رسانه ها بعد از وقوع حادثه نیز باید بیندیشند که چگونه به مردم مقابله با مشکلات را آموزش بدهند.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: زمانی زلزله بم رخ داد رسانه ها آمار ضد و نقیض را از آمار کشته شدگان این حادثه منتشر کردند.
وی گفت: رسانه ها باید اخباری را که مردم را به وحشت می اندازد طوری مطرح کنند که در جامعه ایجاد رعب نکند.
وی با بیان اینکه آنطور که باید به برخی از خبرنگاران کشور توجه نشده که البته دلایل مختلفی دارد به خبرنگاران و فعالان حوزه اطلاع رسانی توصیه کرد: تقوای الهی را در همه مسائل رعایت کنند زیرا تقوا مربوط به همه مردم است.
آیت الله جعفری با بیان اینکه در زمان طاغوت رسانه ها نمی توانستند آزادانه عمل کنند گفت: اکنون از رسانه ها تقاضا داریم از مسئولان انتقاد کنند.
وی انتقاد را عملی خوب و موجب تکامل دانست و افزود: همه ما می توانیم مورد نقد قرار بگیریم و امیدواریم همه ما بتوانیم به تکلیف شرعی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی خود عمل کنیم هیچ کس نباید از انقتاد بدش بیاید به شرط اینکه نقد باشد نه اهانت.
وی با بیان اینکه باید در نقد کردن محاسن و معایب امر مورد نظر را هم عنوان کنیم گفت: مثلا روزنامه اطلاعات روزنامه معروفی است که به بیش از 90 سال قبل بر می گردد و مدیر آن آقای دعایی مرد پرهیزکار، خوب و دارای شرح صدر است.
امام جمعه کرمان بیان کرد: نقد با فحاشی و اهانت به مردم فرق می کند اگر نقد سالم باشد همه استقبال می کنند و اگر کسی استقبال نکند خودش مشکل دارد.
وی گفت: مدیر روزنامه کیهان نیز فرد خوبی است اما قدری تندتر از اطلاعات مسائل را مطرح می کند که نمی توان ایرادی بر آن گرفت.
وی افزود: آیت الله هاشمی مرد بزرگ و فوق العاده ای بود و هنوز بعد از مرگ وی نمی توان در مورد وی حرف بزنیم زیرا برخی مخالف هستند.
آیت الله جعفری گفت: هر اصلاح طلب واقعی اصولگراست و هر اصولگرای واقعی هم اصلاح طلب است.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند با حضور استاندار کرمان در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت امروز هشتم اسفند به کارش پایان می دهد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.