علیرضا اکبری روز یکشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی استقبال کم نظیر از نخستین، دومین و سومین سری اقلام فاخر فیلاتلیک شرکت ملی پست که مزین به تمثال حضرت امام خمینی (ره) و شاعران نامدار ایران زمین چون حافظ شیرازی و حکیم ابوالقاسم فردوسی بود، چهارمین سری اقلام فیلاتلیک فاخر این شرکت منقش به طرح تمبر یادبود کاغذی جشن جهانی نوروز 1396 تولید و ضرب می شود.
مدیرکل پست استان کرمان اظهار کرد: تمبر یادبود جشن جهانی نوروز که طرح سرباز هخامنشی را به تصویر کشیده در قالب یک قطعه به ابعاد 45.65 میلی متر و به ارزش 9 هزار ریال با تیراژ 200 هزار سری همزمان با بیست و پنجم اسفندماه سال جاری منتشر خواهد شد.
وی افزود: اقلام یادشده با آلیاژ فلزی طلا با عیار 24 در وزن نیم و یک گرمی هر یک با تیراژ سه هزار قطعه و با آلیاژ فلزی نقره با عیار 999 در وزن پنج و 10 گرمی هر یک با تیراژ 2 هزار قطعه تولید خواهد شد.
مدیرکل پست استان کرمان با بیان اینکه این اقلام در بسته بندی تک قطعه ای طلا و نقره به ارزش هفت میلیون و 600 هزار ریال تولید می شود عنوان کرد: تمبر طلای نیم گرمی به ارزش 2میلیون و پنجاه هزار ریال، طلای یک گرمی به ارزش 2 میلیون و 850 هزار ریال، نقره پنج گرمی به ارزش یک میلیون و 200 هزار ریال و نقره 10 گرمی به ارزش یک میلیون و 500 هزار ریال عرضه می شود.
اکبری ادامه داد: پیش فروش اقلام فیلاتلیک تمبر نوروز از روز یکشنبه اول اسفند ماه از طریق دفاتر پستی منتخب و همچنین بازار الکترونیک شرکت پست به آدرس www.ebazaar.post.ir آغاز شده و تا دهم اسفندماه ادامه دارد.
وی با اشاره به این که پس از تکمیل ظرفیت پیش بینی شده، ثبت نام اتمام می یابد خاطرنشان کرد: توزیع اقلام پس از پایان ثبت نام آغاز می شود و اولویت در توزیع بر اساس زمان ثبت نام متقاضیان است.
اقلام فیلاتلیک تمبر طلا و نقره به عنوان اقلام کلکسیونری به تعداد و تیراژ محدود به مناسبت های خاص و با استفاده از طرح تمبرهای منتشره تولید و عرضه می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.