سرپرست تیم جراحی و متخصص جراحی عمومی بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) نقده روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بیمار دختر 30 ساله و مجرد است و در پی شکایت به علت درد و بزرگی شکم به بیمارستان مراجعه کرد.
دکتر یعقوب اروجی اضافه کرد: وجود این توده در داخل شکم این بانو پس از معاینه و با انجام آزمایش تشخیصی تایید و مقدمات جراحی آماده شد.
وی ادامه داد: به جهت نیاز به دقت در تمام زوایای این گونه جراحی ها، تیم جراحی پس از یک ساعت و نیم موفق به خارج کردن این توده شدند که این سرعت در عمل جراحی خود نوعی رکورد است.
سرپرست تیم جراحی گفت: منشا این توده تخمدان بوده و ابعاد آن 30 در 23 در ارتفاع 16 سانت با وزن پنج کیلوگرم است که با ایجاد شیاری در ناحیه شکم با جراحی توده خارج شد.
دکتر اروجی افزود: اکنون حال عمومی و شرایط بیمار پس از عمل رضایت بخش است.
وی اظهار کرد: این توده برای ادامه درمان و تشخیص نوع آن به آزمایشگاه ارسال شده است و بیمار نیز با وضع رضایت بخش زیر نظر پزشکان قرار دارد.
این متخصص و جراح عمومی از بانوان خواست سالی یک بار تحت معاینه و آزمایش قرار گیرند تا در صورت تشخیص چنین بیماری، در مراحل اولیه درمان شوند.
به گزارش ایرنا، بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) شهرستان نقده یکی از بیمارستان های مجهز استان است و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان نقده، با وجود جراحان مجرب، جراحی هایی از این نوع در نقده قابل انجام است و این شهرستان از اعزام بیمار به خارج شهرستان بی نیاز شده است.
نقده با 125 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
3093/7511 **خبرنگار: وحید اوراز**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.