به گزارش ایرنا سرهنگ علیرضا پریور روز شنبه در بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان در غرفه خبرگزاری ایرنا افزود: در حوزه آموزش ها تلاش نیروی انتظامی بر این نیست که فقط آمار ارائه کند بلکه به کیفیت و اثرگذاری کار می اندیشد.
وی بیان کرد: در حوزه آموزش در سال جاری حدود چهار هزار کلاس و کارگاه آموزشی را برای پیشگیری از جرایم انجام داده ایم و در مدارس نیز برای اولیا و دانش آموزان دوره های آموزشی تخصصی برگزار شده است.
وی به برگزاری دوره های آموزشی در مساجد و ادارات دولتی نیز اشاره و بیان کرد: در سال جاری همچنین 500 هزار برگ انواع بروشور نیز توسط نیروی انتظامی تولید و توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از هشت هزار مترمربع بنر آموزشی، اطلاع رسانی و هشداری در حوزه نیروی انتظامی در استان کرمان تولید و نصب شده است.
سرهنگ پریور یادآور شد: تاکنون هشت فیلم کوتاه آموزشی نیز توسط نیروی انتظامی ساخته شده که ضمن انتشار عمومی در شبکه های اجتماعی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه استفاده آموزشی از رسانه ها نیز به صورت مستمر دنبال می شود گفت: در حوزه آموزشی در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تلاش بر این است که آموزش هایی به مردم ارائه شود که زمینه ساز رشد و تعالی است و آموزش های زمینه ای محسوب می شود.
وی اظهار کرد: تلاش می شود که تلاش ها پایه ای تر و عمیق تر شود تا بتوانیم مسائل را حل کنیم.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه سخنان خود گفت: نیروی انتظامی پیچیده ترین و گسترده وظایف را در بین سازمان ها بر عهده دارد و این نیرو بالغ بر 500 ماموریت به صورت ریز و به صورت کلان نیز بالغ بر 140 ماموریت را بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: گستره عملیاتی زیادی در نیروی انتظامی وجود دارد و بار سنگینی بر دوش این نیرو است.
سرهنگ پریور، توسعه احساس امنیت و حفظ امنیت را از وظایف نیروی انتظامی برشمرد و ادامه داد: قانون، حفظ امنیت را بر عهده نیروی انتظامی قرار داده و ایجاد و توسعه امنیت بر عهده سازمان های مختلفی است که هر کدام باید وظایف خود را انجام دهند که شاهد امنیت باشیم.
وی تاکید کرد: وضعیت امنیتی کشور ما خوب است اگرچه مورد انتظار و مطلوب جمهوری اسلامی نیست اما وضعیت خوب و قابل قبولی است و انتظار در جمهوری اسلامی این است که امنیت بسیار فراتر از آن چیزی باشد که در حال حاضر وجود دارد.
وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در حوزه عملیاتی خود تلاش های زیادی را انجام می دهد و در حوزه عملیاتی نیز مبارزه با انواع جرایم، مبارزه با اشرار، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با قاچاق کالا و غیره انجام می شود که نتایج آنها قابل مشاهده است.
وی بیان کرد: یک بخش نیروی انتظامی مربوط به امنیت اجتماعی و پیشگیری اجتماعی از جرایم است که در این حوزه معاونت اجتماعی با عنوان دبیرخانه امور اجتماعی نیروی انتظامی فعالیت می کند.
سرهنگ پریور افزود: در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تلاش بر این است که بتوانیم بدنه سازمان را به سمتی حرکت دهیم که فعالیت های اجتماعی را برای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی بیشتر از اقدامات عملیاتی داشته باشد.
وی تاکید کرد: فعالیت های اجتماعی بسیار ارزان تر و راحت تر از برخوردهای عملیاتی است و احساس امنیت را در جامعه به وجود می آورد.
وی ادامه داد: اصل اساسی در پیشگیری اجتماعی این است که مجرمی به وجود نیاید و جرمی رخ ندهد.
وی با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی مراکز مشاوره متعددی تشکیل شده است گفت: یک مرکز مشاوره تخصصی وجود دارد که فعالیت های مشاوره ای را به خانواده ها در مسائل مختلف ارائه می کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: تلاش شده در کلانتری و پاسگاه ها نیز به نوعی مددکاری اجتماعی ایجاد شود.
وی ادامه داد: در تمام کلانتری ها و برخی شهرستان ها نیز مددکاری اجتماعی را داریم که این امر در شهرستان ها در حال توسعه است.
وی یادآور شد: ارتباط خوبی با رسانه ها برقرار شده و این باعث شده که کمک خوبی به نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از جرم انجام شود.
وی اظهار کرد: به صورت مرتب وضعیت استان و آسیب های اجتماعی و جرایم را به تفکیک هر شهرستان رصد می کنیم و در حال حاضر می دانیم اولویت های آسیب ها و جرایم در استان چه مواردی هستند.
وی یادآور شد: تلاش ما بر این است که برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در حوزه مدیران و مسئولان، از آسیب های اجتماعی و جرایمی که به وقوع می پیوندد، مستنداتی ساخته شود که برای تصمیم گیری های مسئولان اثر گذار باشد.
وی در ادامه بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی مرجع ترین خبرگزاری کشور است.
خبرنگاران: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.