به گزارش ایرنا محسن هاشمی عصر جمعه در آیین بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و پنجمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان در مسجد حاج شریف این شهرافزود: از مردم که درد و آلام ما را تسکین دادند و به ما تسلی دادند، تشکر می کنم.
وی بیان کرد: سخن گفتن در مورد پدر برای من سخت است؛ می دانید که در این 40 روزی که از رحلت ایشان می گذرد در جماران، تشییع، تدفین و بعد در مراسم مختلف ترحیم، مردم بزرگوار ایران سنگ تمام گذاشتند که جای تشکر ویژه دارد.
هاشمی گفت: مراسم ترحیم بعد ازتشییعِ میلیونی، نزدیک به هزار مراسم در سراسر کشور بود که خودجوش و با منابع مالی مردم شکل گرفت و واقعا شأن آیت الله هاشمی بعد از فوتشان رعایت شد.
وی اظهار کرد: خیلی از افراد سرشناس ایشان را یار نهضت و یار دیرین رهبری، ایثارگر، فداکار و با صفت های بسیار مناسبی از ایشان یاد کردند و یکی از بزرگان گفته است آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کشور علاوه بر دینداری، دغدغه توسعه را داشت و رفاه مردم برایشان مهم بود و سعی می کرد با آینده نگری مسائل را در کشور را ببیند و نگذارد آینده کشور دچار مشکل شود.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: نمونه های بارزی وجود دارد که یکی از آنها مانند دانشگاه آزاد است که سال 61 در دوران جنگ مطرح نمود و امروز 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حتی در نقاط محروم وجود دارد و کسانی که مشکلات دارند از تحصیلات باز نمی مانند و در حال حاضر همه در سراسر کشور می توانند در این دانشگاه علم بیاموزند.
وی افزود: پدر در زندان تفسیر قرآن را شروع کرد و امروز از ایشان نزدیک به 60 جلد تفسیر راهنما و تفسیر قرآن در اختیار مردم وجود دارد.
هاشمی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید رفسنجان گفت: با توجه به اینکه مرحوم حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان شش سال از آیت الله هاشمی بزرگتر بود در سن نوجوانی با هم به قم رفته و مستقر می شوند؛ این مردم رفسنجان بودند که از طریق نامه به آیت الله بروجردی تقاضا می کنند که حجت الاسلام هاشمیان به رفسنجان برگردد و نمایندگی ایشان را داشته باشند زیرا مردم رفسنجان به او احتیاج داشتند.
وی ادامه داد: حجت الاسلام هاشمیان سال 36 به رفسنجان بر می گردند و ضمن داشتن نمایندگی آیت الله بروجردی، نمایندگی وکیل در توکیل امام خمینی (ره) را هم داشتند و باید شما رفسنجانی ها بدانید که نمایندگی توکیل به تعداد انگشت شمار امام دادند و به رفسنجان بازگشته و به نمایندگی از آیت الله بروجردی نمایندگی در توکیل امام راحل را بر عهده داشت.
وی خاطرنشان کرد: در نمایندگی توکیل مشکلات منطقه رفسنجان را به تهران ارسال می کردند و سعی در حل این مشکلات داشتند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه 19 دیماه سال جاری به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت و پس از تشییع باشکوه در جوار مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به خاک سپرده شد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.