به گزارش ایرنا یحیی کمالی پور شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره 115 شهید عشایر شهرستان جیرفت افزود: مهمترین اثر یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و هرچه این مراسم بیشتر برگزار شود ارزش گذاری برای هویت نسل جوان بیشتر می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا حرکتی برای استمرار مکتب حسینی و فرهنگ عاشورایی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش های خود را از مکتب عاشورا گرفته است لذا باید رابطه تنگاتنگی بین ارزش ها ایجاد کنیم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تاثر از قیام عاشورا سبب ماندگاری انقلاب اسلامی و اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی امام عصر (عج) می باشد.
وی تصریح کرد: شهادت، ولایتمداری، جانبازی و از خودگذشتگی ارزش های انقلاب اسلامی هستند و باید این ارزش ها پاس داشته شوند.
کمالی پور گفت: جامعه ای که این ارزش ها در آن نباشد، دزدی، نفاق و توکل به غیر از خدا ایجاد می شود و ارزش های انقلاب اسلامی را باید در زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی پیاده کنیم تا شاهد استحکام نظام باشیم.
وی اظهار کرد: امروز تمام توطئه های دشمن با شهادت ها، حرکت در مسیر ولایت و رشادت ها خنثی می شوند لذا به وصیت شهدا با ولایتمداری عمل می کنیم.
وی گفت: تمام دشمنان به قدرت رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتراف کردند لذا با حرکت در مسیر ولایت انقلاب را از گزند دشمنان بیمه می کنیم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای ما همه مظلوم بوده اند گفت: این مظلومیت نشان تشیع علوی است اما شهدای عشایر مظلوم تر از همه بودند.
وی افزود: تمام زندگی عشایر پر از رنج است ولی با وجود این مشکلات به فرمان رهبری لبیک گفتند و از جان خود برای حفظ انقلاب گذشتند.
وی بیان کرد: امنیت و آسایش حاکم بر کشور ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد لذا این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.
یادواره 115 شهید عشایر شهرستان جیرفت با حضور پرشور خانواده شهدا و ایثارگران در این شهرستان برگزار شد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.