به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، آیت الله موحدی کرمانی عصر سه شنبه در دیدار با اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در دانشگاه پیام نور تهران، از استاندار کرمان به عنوان فردی خلاق و محبوب یاد کرد و افزود: دعا می کنم خداوند توفیقات مدیران استانی را زیادتر کند تا نه تنها قلعه گنج نمونه شود بلکه تمام این استان نمونه شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم کشوری داشته باشیم که در بعد اقتصادی بتواند روی پا خود بایستد و حربه دشمنان به ویژه آمریکا و ایادی آن برای به زانو درآوردن ما در عرصه اقتصادی را کند کرده و روی پای خود بایستد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاکید قرآن کریم بر استفاده صحیح از سرمایه های کشور، گفت: قران کریم درباره ثروت عمومی مطرح کرده اگر به درستی از این ثروت استفاده کنیم می توانیم روی پای خود بایستیم.
وی گفت: اگر از همه آنچه خداوند به شما داده استفاده کنید جمعی قوی و قدرتمند می شوید که نیازی به خارج نخواهید داشت و با قوی شدن در بعد اقتصادی، در بعد فرهنگی نیز قوی خواهیم شد و دیگر مطرح نمی شود که برای اجرای طرح های فرهنگی، بودجه نداریم.
آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: ایجاد امید در بین مردم مبتنی بر توانمندی های خود و جلب اعتماد بیشتر مردم به مسئولان که با اجرای اقدامات حوزه اقتصاد مقاومتی استان کرمان انجام شده، جای تقدیر دارد.
وی گفت: هر یک از شما یک مسئولیت استانی یا ملی را بر عهده دارید که وظیفه بسیار سنگینی است.
وی خاطرنشان کرد: هر چه درجه حکومتی افراد بالاتر برود، مسئولیت ووظیفه سنگین تری بر عهده آنها است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدواریم اقدامات استان کرمان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نمونه شود و همه یاد بگیرند.
وی با اشاره به اینکه بهترین دستورات حکومتی در سخنان امام علی (ع) به مالک اشتر قابل مشاهده است، اظهار کرد: ایجاد درآمد برای انسان ها تا بتوانند روی پای خود بایستند یکی از دستورات امام علی (ع) بوده است که شما در تحقق آن موفق بوده اید.
وی گفت: آبادانی شهر نیز یکی دیگر از موارد مورد تاکید در آموزه های مبین اسلام است که در این راستا نیز موفقیت هایی داشته اید.
آیت الله موحدی کرمانی ریشه کنی فساد را یکی دیگر از تاکیدات آموزه های دینی در جامعه دانست و بیان کرد: بخش عمده فساد به مسائل اقتصادی بر می گردد و البته همه آن به این موضوع مرتبط نیست.
وی عنوان کرد: مقابله با دشمنان مردم و به زانو درآوردن دشمن یکی دیگر آموزه های دینی است که امروز بخشی از به زانو درآوردن دشمن بزرگ یعنی آمریکا به معنای آن است که روی پای خود بایستیم و بگوئیم که ما را تهدید به تحریم نکن.
وی تاکید کرد: فکر نکنیم که با آموزه های قرآنی نمی توانیم فقر را از جامعه حذف کنیم و اگر اسلام به معنای حقیقی محقق شود، فقر در جامعه از بین می رود.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی جلوی مال مفتی که برخی برای بلعیدن آن آماده شده اند را بگیرد که امروز در قالب حقوق های نامتعارف مطرح می شود، این پول ها به تامین نیاز بدبخت ها اختصاص خواهد یافت.
وی از جهل و ظلم به عنوان دو خطر بزرگ برای حکومت یاد کرد و گفت: مردم اگر بی خبر باشند، فتنه 88 به وجود می آید و اینکه رهبری مرتب درباره آن صحبت می کنند به این دلیل است که این حرکت، حرکت براندازی بود.
وی تاکید کرد: اگر بصیرت در انسان نباشد شیطان انسان را به ابتدا به سوی فسق و سپس به سوی کفر می برد و انسان کافر از دنیا می رود.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز گفت: کارهای بزرگی در دانشگاه پیام نور کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه نانوتکنولوژی انجام شده است.
علی اصغر رستمی ابوسعیدی با بیان اینکه به عنوان یک کرمانی از انتخاب این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی بسیار خوشوقت هستم، تاکید کرد: دانشگاه پیام نور در حوزه آب تحقیقات خوبی را انجا داده که در مسیر اجرای طرح های آبی استان کرمان می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
استاندار، مسئولان ارشد استان و معین های مناطق هشتگانه اقتصادی استان کرمان همچنین روز گذشته (سه شنبه) با آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل مجمع تشخص مصلحت نظام دیدار و گفت و گو کردند.
خبرنگار و انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.