به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در ابتدای بازدید از صدا و سیمای مرکز کرمان در برنامه زنده صبح بخیر کرمان حضور یافت و به اهم اقدامات انجام شده در سه سال گذشته در حوزه های مختلف پرداخت.
وی افزود: استان کرمان برای آغاز فعالیت خود نیازمند وحدت سیاسی بود و خوشبختانه طی سه سال گذشته یک عقلانیت و وحدانیت سیاسی خوبی در استان حکم فرما شده و همین همگرایی موجب شد تا دولت زمینه های فعالیت و نشاط اجتماعی را فراهم کند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در فضای جنجال و سیاسی کاری نمیتوان زمینه شادابی برای مردم فراهم کرد، گفت: در استان کرمان در این مدت توفیقات خوبی با محوریت آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان حاصل شد.
وی به فعالیت های دولت در حوزه فرهنگی در سراسر استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون نمایشگاه کتاب در جنوب استان در حال برگزاری می باشد.
رزم حسینی گفت: از آنجایی که استان چند بعدی است و باید نیازهای استان و بسترهای توسعه تامین شود لذا پروژه های عمرانی درکرمان تعریف شد، چراکه بحث ترافیک یکی از مشکلات کرمان است و عدم چاره اندیشی آن را به یک معضل تبدیل می نمود.
وی با اشاره به جدیت شهرداری در اجرای پروژه های شهری، خاطرنشان کرد: امید است با بهره برداری از این پروژه ها شاهد ترافیک روان و شهری زیبا باشیم.
استاندار کرمان به تمدن و ظرفیت گردشگری استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این مدت در جهت احیای میراث فرهنگی و تعریف شهر گردشگری کارهایی انجام شده و در حال حاضر 15 اثر میراث فرهنگی به طور همزمان در حال مرمت و بازسازی است.
وی افزود: مجموعه گردشگری قائم یکی از محجموعه های بی نظری است که می تواند به ظرفیت گردشگری تبدیل شود و آینده کرمان را در جهت نشاط وشادابی تغییر بدهد.
رزم حسینی تصریح کرد: پایه های نخستین تله کابین جنوب شرق کشور در کرمان و در مجموعه گردشگری قائم در حال اجرا بوده و هم اکنون منتظر جاده دسترسی آن هستیم که تا کنون این جاده هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید میرود طی چهار ماه آینده این جاده به بهره برداری برسد.
وی گفت: این تله کابین به طول 1600 متر و در موقعیت زیبا قرار گرفته که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار کرمان افزود: در بحث ورزش نیز سیاست استان بر این بود که هزینه ها در جهت قهرمان پروری بومی هزینه شود و در این راستا سند ورزش در استان تدوین و در سراسر استان اجرایی شده است.
وی با تاکید بر اینکه زندگی همراه با نشاط بدون تقویت اقتصاد خانوار امکان پذیر نیست، اظهار کرد: در استان کرمان کارهای اقتصادی همزمان با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و مبتنی بر درون زایی آغاز شد و همین امر باعث شد شهرستان قلعه گنج به یک مدل اقتصادی در کشور تبدیل شود و این ایده در استان کرمان با تقسیم استان به هشت منطقه اقتصادی تکثیر یابد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه در شهرستان کرمان دو موسسه بزرگ اقتصادی مسئولیت توسعه را به عهده گرفته اند، گفت: کویر بی نظیر شهداد به تازگی ثبت جهانی شده و ظرفیت گردشگری خوبی در منطقه وجود دارد و با فعالیت های موسسه اقتصادی در این بخش در آینده نزدیک فرودگاه خاکی شهداد به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم در ساختن شهری توسعه یافته، گفت: مردم باید در حوزه اقتصادی با تغییر نگرش ها مشارکت نمایند و عزتمندانه خود را اداره نماید.
استاندار کرمان به شرایطی که در کرمان به وجود آمده اشاره کرد و افزود: زمینه حضور سرمایه گذاران در سراسر استان فراهم آمده و با توجه به اینکه نرخ مشارکت در استان کرمان 4 درصد افزایش یافته، این کار باید استمرار یابد.
وی در ادامه ضمن بازدید از بخش های مختلف سازمان صدا و سیما در جلسه شورای معاونین حضور یافت.

**شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج مدلی کارآمد است
استاندار کرمان در جمع تهیه کنندگان و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز کرمان نیز گفت: امروز می توانیم ادعا کنیم شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، مدلی کارساز و کارآمد است و می تواند از اقتصاد مردمی استفاده کند.
علیرضا رزم حسینی افزود: وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد، ایران با یکسری اتفاقات داخلی و جنگ تحمیلی مواجه شد.
وی بیان کرد: در دوران جنگ شاهد اقتصاد جنگی و اقتصاد دولتی 100 درصدی بودیم و درآمد فروش نفت برای جنگ و کالاهای اساسی هزینه شد و در حوزه زیرساخت های مختلف نتوانستیم کار اساسی انجام دهیم زیرا درگیر جنگ بودیم.
استاندار کرمان گفت: زمانی که دولت سازندگی روی کار آمد زیرساخت های زیادی ایجاد شد و کارخانجات رونق گرفت هرچند به دلیل ضربات اقتصادی ناشی از جنگ با تورم هایی مواجه بودیم.
وی افزود: دوره اصلاحات ادامه سیاست های اقتصادی دولت سازندگی با استفاده از ظرفیت های جدید بود و در سال 80 بیشترین رشد اقتصادی را داشتیم و با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی سند چشم انداز توسعه تدوین شد.
رزم حسینی تصریح کرد: در سه سال آخر دولت دهم میزان تحریم ها به حدی رسید که دولت یازدهم با تورم 40 درصدی، بدهی های کلان، کاهش فروش نفت و کمبود نقدینگی روبه رو بود.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی می خواهد در درون ساختارهایی را به وجود آورد که در برابر تکانه های داخلی و خارجی مقاومت کند.
مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که از زیرساخت ها برای توانمندی مردم استفاده کند و سه استان از جمله استان کرمان پس از ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند.
وی از اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج در استان کرمان سخن گفت و بیان کرد: امروز می توانیم ادعا کنیم شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، مدلی کارساز و کارآمد است و می تواند از اقتصاد مردمی استفاده کند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه از 16 موسسه غیردولتی برای حضور در مناطق هشت گانه اقتصاد مقاومتی دعوت کرده ایم، گفت: توفیقات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان داریم.
وی افزود: مشارکت مردم اساس فعالیت های موسسه های غیردولتی در مناطق هشت گانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.
رزم حسینی ادامه داد: یک اتفاق بد در دولت نهم و دهم این بود که استخدام های بی رویه ای به ویژه در شهرداری ها صورت گرفته است و به همین علت شهرداری ها بالانس هزینه و درآمد با هم نمی خورد و مشکلاتی در بحث پرداخت حقوق ها به وجود آمده است و این مشکل در سراسر کشور شهود است.
وی گفت: کارگران ذغال سنگ هم با مشکلاتی مواجه است زیرا در دورانی که ارز فراوان بود صنعت ذغال سنگ نوسازی نشد، اما به دلیل بهبود وضعیت جهانی قیمت ذغال سنگ شاهد رفع برخی از مشکلات هستیم.
استاندار کرمان اضافه کرد: بودجه صدا و سیما به شکل ملی است و قبول دارم برای صدا و سیمای استان کرمان به ویژه تکمیل ساختمان جدید این مجموعه اقدامی انجام داد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.