به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: حضور مردم در گرامی داشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت هر سال پرشور تر از سال قبل برگزار می شود.
وی 16 دی روز شهدای دانشجو و سالروز شهادت تیمسار سرلشکر ستاری را نیز گرامی داشت و ادامه داد: همه بدبختی ها برای این است که خدا را فراموش می کنیم و شهید آینه تمام نمای خداوند است.
وی اظهار کرد: کسانی که تقویم می نویسند باید به یادآوری روزهای شهادت شهیدان توجه ویژه ای داشته باشند.
خطیب جمعه کرمان گفت: دانشجویان در عرصه های مختلف در حد الگو هستند اما زیاد از آنها گفته نمی شود.
وی ادامه داد: امروز نیز جوانان پاک و فداکاری در ارتباط با انقلاب و اسلام در دانشگاه ها و جامعه حضور دارند.
وی همچنین آغاز سال نو میلادی را به مسیحیان تبریک گفت و افزود: نامه امام راحل به گورباچف یکی از اسناد مهم و ماندگار تاریخی است.
حجت الاسلام صباحی بیان کرد: گورباچف بعدها گفت که اگر ما پیشگویی های امام خمینی (ره) را در آن زمان جدی می گرفتیم امروز شاهد این قضایا نبودیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ارتباط با خداوند یکی از مسائل مهم تربیتی است.
وی از عبادت، توبه، استغفار، دعا و ذکر به عنوان راه های ارتباط با خداوند یاد کرد و افزود: یکی از سئوالاتی که پیرامون دعا باید ذکر و مطرح شود این است که دعا می کنیم اما مستجاب نمی شود و چرا باید اینگونه باشد.
امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: در روایات بالغ بر 10 عامل برای مستجاب نشدن دعا مطرح شده است و برای استجابت دعا باید دعا از سیره پاک و قلب پرهیزکاری نشات گیرد.
وی حمد خداوند و ذکر گفتن قبل از دعا را از پیش نیازهای استجابت آن دانست و گفت: اعتراف به گناه در درگاه خداوند نیز برای استجابت دعا لازم است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.