نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: کسانی که صلاحیت لازم را برای ریاست جمهوری ندارند و دچار خطاهای شدند که مطمئنا از چشم تیزبین شورای نگهبان مخفی نخواهد بود و رد صلاحیت می شوند به چه دلیل شعار ورود به انتخابات را می دهند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: کسانی که صلاحیت لازم را برای ریاست جمهوری ندارند و دچار خطاهایی شدند که مطمئناً از چشم تیزبین شورای نگهبان مخفی نخواهد بود و رد صلاحیت می شوند به چه دلیل شعار ورود به انتخابات را می دهند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز ۶ فروردین ماه در اولین خطبه های نماز جمعه سال ۱۴۰۰ در مصلی امام علی علیه السلام کرمان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی علیه السلام سفارش می کنند که بندگان خدا تقوای الهی را رعایت کنند. در همه شئون زندگی با تقوا باشید و از آنها که تقوا را رعایت نکرده و نمی کنند عبرت بگیرید و مواظب اعمال و رفتار و گفتار و حتی المقدور مواظب نیت های خود باشید و در همه زندگی تقوا را به معنی واقعی رعایت کنید.

وی از نگاه توحید انسان را یک موجود دو ساحتی دانست و بیان کرد: مهمترین و بهترین دارایی انسان حیات است که در ید مبارک الهی است و مرگ و حیات ما دست خداست و اوست که به حیات هر انسان خاتمه می دهد.

وی با بیان اینکه مرگ و حیات با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند، عنوان کرد: در لحظه به لحظه زندگی نیاز به فیض خدا داریم و هر لحطه فیض او قطع شود حیات ما قطع می شود.

علیدادی سلیمانی با تاکید براینکه این دو ساحت با یکدیگر ارتباط جدی دارند، افزود: در یک حالت ارتباط تام بین روح و جسم برقرار است به گونه ای که روح بر جسم در بیداری اشراف دارد اما در خواب این اشراف کامل نیست و در حالت دیگر قطع کامل ارتباط روح و جسم (مرگ) است.

وی ادامه داد: واقعیت دیگری که در فراروی ما انسان هاست سرمایه های فراوانی است که خداوند در اختیار ما انسان ها قرار داده ازجمله عقل، احساسات و عواطف، غریضه های متعدد، رهبری دلسوزانه انبیای الهی و در راس آنها پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و ... است و همه این سرمایه ها در اختیار ماست تا ما در تجارت بزرگی وارد شویم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه نقش انبیای الهی هم تعلیم و هم تربیت را برعهده دارند، اضافه کرد: خداوند در کنار سرمایه ها راهنما و کتاب هدایت قرار داد تا ما در این تجارت خسارت نبینیم البته بخشی از ساحت عقل و خرد و بخش دیگر غریضه ها، احساست و عواطف است و انبیای الهی معلم هستند تا عقل و خرد ما بارور شود در کنار تعلیم انسان چون انسان غریضه و میل دارد بنابراین انسان به تربیت نیاز دارد که این کار را نیز انبیا الهی انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: به امید روزی که چشمان منتظر اهل تقوا به جمال نورانی حضرت روشن و دنیا پر از عدل و داد شود و امیدوارم ما روز ظهور حضرت را درک کنیم و بنده روز سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) را تبریک می گویم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد کشور یکی از دغدغه های ایشان است و نامگذاری سال های اخیر مهر صحتی بر این مدعاست.

علیدادی سلیمانی با یادآوری اینکه ما در جنگ اقتصادی تمام عیاری قرار داریم که دشمن قسم خورده بر ما تحمیل کرده اظهار کرد: برای دستیابی به پیروزی در این جنگ باید به ظرفیت ها و توانمندی های کشور توجه و همه آنها را به کار بگیریم و موانع را از سر آن طرفیت های که بکار گرفته نیز باید برطرف کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه بخشی از ظرفیت های اقتصادی کشور به کار گرفته نشده که باید با پشتیبانی ضمن آنکه در پشتیبانی ها، مواظب ویروس ها و بیماری های رانت و فساد باشیم و در رفع موانع نباید انسان های کم جرات و مایوس و کم انگیزه در مسئولیت ها قرار نگیرد و افرادی که اهل میدان کار و جهاد هستند در مسئولیت ها به کار گرفته شود.

امام جمعه کرمان با تاکید برآنکه آرایش مناسب جنگ اقتصادی را باید داشته باشیم و ماموریت ها را خوب تبیین کنیم اظهار کرد: بخش دولتی در کنار بخش خصوصی همه توان خود را به میدان بیاورد تا ما بتوانیم در معیشت و سفره مردم موفق شویم.

وی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر رو روستا را در پیش رو داریم که بسیار سرنوشت ساز است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: تاریخ ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با دو رنج و درد مواجه بوده است که این رنج ها شامل حاکمیت دیکتاتورها و نفوذ و سلطه گران یا استعمارگران بوده که با پیروزی انقلاب به فضل خدا در سال ۵۷ هر دو درد از کشور زدوده شد.

وی اسلامیت و جمهوریت را دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز همه ما ایرانیان وظیفه مهمی داریم و آن شرکت در انتخابات است.

امام جمعه کرمان افزود: کسانی که باید در معرض رای مردم قرار  گیرند اگر توان ندارند وارد این صحنه نشوند و اگر توان برداشتن بار سنگین ریاست جمهوری را ندارند با چه دلیل و حجت شرعی شرکت می کنند و هم وقت خودشان و هم وقت مردم را می گیرند؟

وی افزود: کسانی که صلاحیت لازم را برای ریاست جمهوری ندارند و دچار خطاهای شدند که مطمئنا از چشم تیزبین شورای نگهبان مخفی نخواهد بود و رد صلاحیت می شوند به چه دلیل شعار ورود به انتخابات را می دهند؟

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: وظیفه ما مردم این است که هم  انتخاب اصلح کنیم و مواظب باشیم وحدت ملی را با دو قطبی های کاذب مخدوش نکنیم.

وی تاکید کرد: کاندیداها و طرفدارانشان حق دارند تبلیغ کنند اما حق تخریب ندارند. بلوغ و رشد انقلابی حکم می کند در کمال آرامش انتخاب اصلح کنیم و این قرن را با موفقیت و پیروزی ملت در عرصه های مختلف رقم بزنیم.

علیدادی سلیمانی در ادامه از تهدیدات و فرصت های فضای مجازی سخن به میان آورد و تصریح کرد: فضای مجازی کشور نیاز به مدیریت جدی دارد.

وی حرکت های اخلاق شکن و توهین بی مهابا که در فضای مجازی منتشر می شود و همچنین حرکت های ضد اخلاقی و حرکت های انحرافی و ساختارشکنی که دشمنان طراحی کردند را سه مشکل بزرگ فضای مجازی برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیریت فضای مجازی باید با هر سه درد مبارزه کند و این فضای موثر و قدرتمند را در اختیار انقلاب و نظام  قرار دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.