نانو پودر مس و دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا به عنوان ۲ محصول دانش بنیان در رفسنجان رونمایی شد.

نانو پودر مس و دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا به عنوان ۲ محصول دانش بنیان با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مسئولان‌ استانی و شهرستانی در رفسنجان رونمایی شد.

به گزارش جماران، مجری طرح تولید نانو پودر مس شبانگاه شنبه در این‌ رونمایی از ۲ محصول دانش بنیان در رفسنجان افزود: مس یکی از مهمترین فلزات‌ در صنعت است و استان کرمان مهد معادن به ویژه مس است و نانوپودر مس، دانش بنیان ترین صنعت پایین‌ دستی این محصول است.

رضا رنجبر توتویی اظهار داشت:‌ پودر مس خواص آنتی‌ باکتریالی دارد که شرکت در بهمن سال گذشته توانست به این تکنولوژی دست یابد؛ تکنولوژی تولید این محصول در اختیار ۲ کشور در دنیا است.

وی ادامه داد: هر یک کیلوگرم‌ پودر نانو مس‌ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار دلار ارزش ریالی دارد و محصولی است که با بهترین برند تولیدات‌ نانو در دنیا برابری‌ می کند.

مجری طرح تولید نانوپودر مس گفت: در حال‌ حاضر ۴۰۰ کیلوگرم‌ پودر نانو مس تولید شده که در صورت حمایت قادر به تولید هفت تن از این ماده در ماه هستیم.

وی ادامه داد: خلوص‌ این محصول ۹۹.۹۹ تا ۱۰۰ درصد است و این محصول در صنایع الکترونیک و ریزپردازنده‌ ها در متالورژی پودر و قطعه سازی، در صنایع مختلف به عنوان آنتی‌ باکتریال، صنایع دارویی، کشاورزی و غیره کاربرد دارد.

رنجبرتوتویی افزود: موارد مصرف نانو پودر مس در تولید پارچه و البسه های پزشکی مانند ماسک و گان، تولید لعاب کاشی و سرامیک، تجهیزات پزشکی، مکمل‌ های غذایی، کارخانجات جوهر رسانا و سایر محصولات است ضمن اینکه می توان این محصول را زیر ۲۰۰ دلار در بازار عرضه کنیم.

محصول دیگر که در رفسنجان رونمایی شد دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا بود که با توجه به نیاز کشور در زمینه تجهیزات تصفیه و ضدعفونی کننده هوا به علت شیوع بیماری های ویروسی و تنفسی مانند آنفلوآنزا و کرونا شرکت دانش بنیان پلاسما تصفیه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اقدام‌ به طراحی و ارائه محصولی برای حل این مشکل کرده که قادر است هوای محیط به ویژه محیط های شلوغ را ضدعفونی و هرگونه ویروس و باکتری و میکروب‌ را نابود و غیرفعال کند.

این دستگاه دارای ویژگی هایی همچون عدم ایجاد حساسیت، عدم پخش گاز اوزون و مواد مضر در محیط و دیگر ویژگی هاست‌.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.