با توجه به تاکیدات مکرر دولت و ریاست جمهوری مبنی بر توسعه اینترنت پرسرعت در کشور و نقش پررنگ تلفن همراه و اینترنت در زندگی مردم به خصوص در دوران کرونا و همچنین نیاز مشاغل مختلف به آن، مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان کوهستانی و محروم رابر از این نعمت‌ها محروم مانده‌اند.

زیر ساخت‌های مخابراتی برای دسترسی به فضای اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه در بسیاری از مناطق شهری و روستایی رابر اصلاً وجود ندارد و یا اینکه بسیار ضعیف است، در حالی که شیوع ویروس کرونا، ضرورت آموزش مجازی و ارتباطات از راه دور و استفاده از اینترنت پرسرعت را برای حفظ سلامت عمومی جامعه دو چندان کرده است.

یکی از اهالی رابر در این زمینه گفت: سرعت اینترنت در خود شهر رابر هم پایین و تنها در نقاطی پوشش اینترنت و آنتن دهی مناسب داریم که این امر به مشاغل و آموزش ما و فرزندانمان آسیب بسیاری زده است.

وی ادامه داد: این روزها که کاربرد و مصرف اینترنت در استان کرمان و کشور افزایش یافته، اهالی شهرستان رابر از ابتدایی‌ترین ملزومات از جمله اینترنت پر سرعت و مناسب محروم مانده‌اند.

یکی دیگر از اهالی رابر عنوان کرد: برای استفاده دانش آموزان از فضای آموزشی از اینترنت خانگی همسایه استفاده کردیم که باز هم پاسخگو نبود و همسرم برای شغل خود نیاز به اینترنت دارد که زیرساخت‌های آن متاسفانه در رابر فراهم نشده است.

محمد امیرتیموری افزود: ثبت‌نام فرزندانمان در فضای اینترنت با گرفتاری و مشکلات بسیاری همراه است.

فرماندار رابر در این زمینه گفت: آنتن‌دهی اپراتورها در شهرک‌های شهر رابر با مشکل روبرو است و در برخی مناطق هیچ‌گونه ارتباطاتی نداریم.

کرامت امیرحیدری افزود: قبلا طراحی راه‌اندازی مجدد یک دکل قدیمی در رابر انجام شده بود که با پیگیری‌ها مقرر شد که مجددا به شبکه بازگردد و ظرف سه ماه آینده این دکل مخابراتی را برای پوشش تلفن همراه نصب می‌کنیم که حداقل این مشکل در مرکز شهرستان رابر رفع شود.

وی اظهار داشت: در خصوص آنتن دهی تلفن همراه در این شهرستان از زمان حضور در فرمانداری رابر دکل هلیل رود و صغین راه اندازی شده و عملیات اجرایی ۲ دکل در جوزعلی بندر، هنزاء و بنه سوخته هم در مرحله اجرا قرار دارد.

فرماندار رابر گفت: وزارت ارتباطات در جلسات مختلف و آخرین جلسه در دفتر مناطق محروم کشور قول همکاری داد و در این نشست مصوب شد که تا پایان سال ٩٩ تمامی مشکلات آنتن‌دهی و اینترنت شهرستان رابر را رفع کند لذا لیست تمامی روستاها و مناطق فاقد اینترنت رابر به تهران و استان کرمان اعلام شد و در حال پیگیری توسعه اینترنت در این شهرستان هستیم.

وی تاکید کرد: پس از بیماری کرونا از طریق دفتر مناطق محروم پیگیر اجرایی شدن این مصوبه خواهیم بود.

مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت تلفن همراه در مناطق شهری و روستایی شهرستان رابر در دست بررسی است.

شهرستان رابر در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.