حجت الاسلام امان الله علیمرادی شامگاه جمعه با انتشار بیانیه ای در این ارتباط آورده است : به فضل الهی، در دوران سخت ابتلای به ویروس کرونا، این بیماری عمومی، ملّت ایران سر فراز عمل کرد و مجموعه‌ درمانی، افتخار آفرید با ایثار جان و سلامت خود را فدای مردم کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: خدمات داوطلبانه مردمی، با ارزش است و مشارکت‌های مردمی، صحنه‌هایی باشکوه به وجود آورده است و نیروهای مسلّح؛ از همه‌ توان سازندگی خود و ابتکار خود استفاده کرده‌اند که اینها نشانه‌ عمق فرهنگ اسلامی و رسوخ فرهنگ اسلامی در دل مردم ما است.
این بیانیه می‌افزاید: بعضی از مردم عزیز، به لحاظ معاش دچار تنگنا و مضیقه شده‌اند و رهبر معظم انقلاب برای گشایش زندگی این عزیزان، مردم را  به کمک فرا خواندند و یک جنبش کمک رسانی شکل گرفته است و کمک‌رسانی مومنانه نه دنیاطلبانه و مبتنی بر مبانی ایمان اسلامی یکی از اصول زندگی مومنان است.
در این بیانیه می‌خوانیم‌؛ رحمت و مهرورزی مومنان نسبت به مردم به خصوص نیازمندان جلوه رحمت الهی است و این اصل در صحنه‌های دشوار زندگی آحاد مردم برجسته‌تر می‌شود و قرآن کریم که کتاب هدایت انسان است خداوند را باصفت رحمت به انسان می شناساند و در این کتاب رحمت، جز یک سوره که آن هم در موضع شدت بر کفار است، همه با نام رحمن و رحیم، آغاز می شوند.
در این پیام آمده است: رسول خدا به رحمت الهی رسالت خود را به سرانجام رسانده و نقطه جذب بشریت شده است و چنانکه قرآن فرموده است "فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ (آل عمران۱۵۹)
در این بیانیه با اشاره به اینکه حکومت و حاکم هم در اسلام مظهر رحمت الهی بر مردم است اضافه شده است: از مشخصات جامعه نبوی " ر حماء بینهم " بودن میان خود است و رهبر عزیز انقلاب بر اساس همین مبانی، مردم را در این دوران شدت و سختی ، برای کمک مومنانه فراخواندند و از خصوصیات رهبر دینی، همین است چون در رهبری و امامت دینی جلوه رحمت حق تعالی است.
این بیانیه می‌افزاید: مردم مومن و نجیب ایران هم لبیک گفتند و جنبشی ویژه برای رحمت و مهرورزی به نیازمندان، راه انداختند و شایسته‌ترین قدر شناسی را تقدیم این مردم عزیز، می‌کنم .
در پایان این بیانیه آمده است: نقش نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و بسیج در ساماندهی این امر برجسته است و جلوه رحمت انقلاب اسلامی نسبت به نیازمندان و جلوه شدت بر دشمنان و قلدران هستند و نیروهای مسلح، سپاه و بسیج که مولود انقلاب هستند در جهت تحقق اهداف انقلاب که از مهم‌ترین آن کمک رسانی است، جهاد گونه حرکت می‌کنند و این حرکت عظیم در روزهای پایانی ماه شعبان و در اقبال ماه ضیافت الهی با معنویتی عظیم آمیخته شده است.
ملت ایران امروز ماموریت بزرگ خود در معرفی زندگی با معنویت، رحمت و محبت، کرامت، ایثار، صفا، از خود گذشتگی را به جهان، به خوبی انجام می‌دهند.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سنان تلویزیونی ۲۱ فروردین ماه بود امسال که به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان بویژه در آستانه‌ ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، آغاز کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم. 

کرمانی ها در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، پیشگام این رفتار مومنانه شدند و با تشکیل قرارگاه‌ استانی کمک به افراد بی بضاعت را در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.