به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی عصر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: بر اساس قانون مدیریت بحران، تکلیف هر نهاد و ارگانی در زمان حوادث مشخص است و نباید ناهماهنگی موجب مخدوش شدن اصل کار شود.

وی تصریح کرد:  برخی گروه ها می خواهند مستقل عمل کنند و همین مسئله تداخل و مبهم شدن مسئولیت ها موجب می شود تا معلوم نشود چه کسی باید پاسخگو باشد.

استاندار کرمان تاکید کرد: برخی گروه ها و نهادها می خواهند خارج از مدیریت بحران فعالیت کنند که موجب اشکال می شود و باید قانون مدیریت بحران عینا اجرا شود و ذره ای تخطی از این قانون را  نمی پذیریم.

وی با اشاره به اینکه برخی اصرار دارند که کار انجام نشده است افزود: جایی که تنبلی و کم کاری باشد و با افراد بی تعهد و کسانی که کار نمی کنند، برخورد می کنیم و در ضمن انجام کار به امکانات و اعتبار نیز نیاز دارد.

فدائی گفت: از ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد جمعه که وقوع سیل به من اطلاع داده شد، اقدامات لازم انجام شد و این آمادگی را نشان می دهد لذا نباید به مطالب بی اساس دامن زده شود و آن را در جامعه پخش کرد.

وی با اشاره به تخریب زمین های کشاورزی در بستر و حریم رودخانه در منطقه شهداد تصریح کرد: از سوی رییس دفتر رییس جمهوری ابلاغ شده که باید با افرادی که در مسیل ها ساخت و ساز و کشاورزی انجام داده اند، برخورد قانونی شود.

۸۰ واحد مسکونی در سیل شهداد خسارت دیدند

فرماندار کرمان نیز گفت: ۸۰ واحد مسکونی تحت تاثیر سیلاب اخیر منطقه شهداد قرار گرفته و دچار آبگرفتگی شده اند که نیروهای سپاه و بسیج در جمع آوری گل و لای از منازل همکاری دارند.

علی بابایی افزود: در سیل روزهای اخیر ۳۷ تیر برق در مسیرهای بخش شهداد شکسته بود که تا ظهر امروز فقط سه مورد دیگر مانده و کار توسط شرکت برق انجام شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش مسئولان و نیروهای امدادی در منطقه اصلا خاموشی نداشتیم و چهار ژنراتور در مناطق مشکل دار مستقر و کار آبرسانی با تانکر انجام شده است.

 فرماندار کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ کامیون و دو دستگاه لودر توسط معاونت عمرانی به منطقه اعزام شده، بیان کرد: انجام کارها در منطقه سیل زده نماد همکاری و همدلی بود و مواد غذایی و اقلام امدادی در ساعات اولیه وقوع سیل توزیع شده است.

سیلاب ۴۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهداد خسارت وارد کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۱۲۰ راس دام سبک، ۱۵ راس دام سنگین در جریان سیل منطقه شهداد تلف شدند و ۱۸ واحد دامی  و یک واحد پرورش ماهی در سیل ۲ روز گذشته در شهرستان کرمان تخریب شده و از بین رفته است.

عباس سعیدی افزود: طبق برآوردهای اولیه ۸۰۰ هکتار باغات، نخیلات و مزارع سیر، گلرنگ دچار آب و گل گرفتگی شده و برخی محصولات کاملا از بین رفته است که میزان خسارت حدود ۴۵ میلیارد تومان پیش بینی می شود.

وی بیان کرد:  همچنین۶۲ کیلومتر خطوط انتقال آب نیز دچار خسارت شده و آبرسانی به مزارع قطع شده که باید در اسرع وقت با ماشین آلات این مشکلات رفع شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار داشت: ۲۲ رشته قنات منطقه شهداد و اندوهجرد در جریان سیلاب دچار خسارت شده و در حال حاضر هیچ اعتباری برای رفع مشکل قنوات و کانال های آبرسانی مناطق سیل زده شهرستان کرمان نداریم و نیازمند یک و نیم میلیارد اعتبار هستیم اما کار را با جابجایی بخش از اعتبارات آغاز کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.