عبدالمجید امیرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ سد سیمانی و سنگی در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان با استفاده از اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری احداث شده است.

وی تصریح کرد: چهار سد سیمانی و سنگی در سال ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان ریگان ساخته شد که در بارندگی های اخیر آبگیری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان ادامه داد: این سدها با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و با حجم آبگیری ۲ هزار و ۶۸۰ متر مکعب در مناطق کوهستانی این شهرستان احداث شده است.

امیرزاده افزود: چهار سد ریگان در حوزه کنار نای شهرستان ریگان ساخته شده و احداث چند سد دیگر در این مناطق برنامه ریزی شده که نقش بسزایی در ذخیره سازی آب در سفرهای زیرزمینی ریگان دارد.

بخشدار گنبکی ریگان نیز گفت: بارندگی و جاری شدن سیلاب در گذشته ۵۰ روستای این شهرستان را در بخش گنبکی دچار خسارت می کرد.

علیرضا جاویدان عنوان کرد: با پیگیری های اداره کل منابع طبیعی استان کرمان و دفتر مقام معظم رهبری ۲۰ سد آبخیزداری در مناطق کوهستانی ساخته شد و احداث ۲۰ سد دیگر در این شهرستان ضروری است.

وی بیان داشت: احداث سدها نقش به سزایی در رونق کشاورزی و مهاجرت معکوس از شهر به مناطق کوهستانی ریگان دارد و ۷۰ روستای این شهرستان از هجوم سیلاب در امان خواهند ماند.

ریگان تا مرکز استان کرمان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.