عبدالمجید امیرزاده روز سه‌شنبه با بیان اینکه 92 میلیارد و 965 میلیون و 359 هزار و 848 ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طی سال جاری به شهرستان ریگان اختصاص یافته است افزود: مقرر شد این اعتبار برای پروژه های مختلف و در بخش های بیابان، آبخیزداری، مرتع و حفاظت منابع طبیعی هزینه شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان ریگان یکی از مکان های بحرانی کانون فرسایش بادی در شرق استان کرمان است اظهار داشت: امسال در بخش بیابان این شهرستان، پروژه های نهالکاری در سطح 540 هکتار، تله رسوب گیر به طول 320 کیلومتر، آبیاری و مراقبت سنواتی در سطح 200 هکتار، احداث بادشکن زنده به طول 80 کیلومتر، مدیریت روان آب در سطح  یک هزار و 200 کیلومتر و مدیریت چرا در سطح 15 هزار هکتار در مناطق دشت عباس آباد سردار و ده شهدوست اجرا می شود. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان، هدف از اجرای این پروژه ها را مقابله با پدیده گرد و غبار و فرسایش بادی در این شهرستان بیان کرد و افزود: این پروژه ها در مرحله مناقصه قرار دارند. 

وی گفت: هشت میلیارد و 665 میلیون و 359 هزار و 848 ریال برای بخش آبخیزداری در نظر گرفته شده و با بهره بردن از این اعتبار 2 بند سنگ سیمانی ( ملاتی) و دیوار حائل به حجم 2 هزار و 780 متر مکعب در مناطق کوهستانی ریگان احداث می شود. 

امیرزاده با بیان اینکه احداث دیوار حائل در ریگان از 2 هفته قبل در حال اجراست، بیان داشت: احداث این بندها موجب کنترل آب و به تبع آن جلوگیری از هدر رفت آب می شود و مردم و جوامع محلی در پایین دست می توانند از آب آن برای کشاورزی و احشام استفاده کنند. 

وی تصریح کرد: 2 میلیارد و 800 میلیون ریال به بخش مرتع این شهرستان اختصاص یافته و قرار است این اعتبار برای اجرای عملیات های ایجاد هلالی آبگیر، حفاظت و بذرکاری در مناطق مرتعی به مساحت200 هکتار این شهرستان هزینه شود. 

وی افزود: پروژه های بخش مرتع، شامل احداث هلالی آبگیر در مناطق مرتعی شیب دار و کاشت بذر در آن ها است که  امیدواریم با وجود بارندگی امسال، پوشش مرتعی این مناطق احیا شود. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: این پروژه نیز در مرحله مناقصه قرار دارد. 

وی درباره اقدامات این اداره در بخش حفاظت نیز بیان داشت: برای مبارزه با آفت تشی در سطح یک هزار و 600 هکتار حوزه آبخیز کنار، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 

امیرزاده با بیان اینکه این پروژه از یک ماه قبل در حال اجراست، افزود: در این پروژه با نصب توری و فنس در پایین تنه درختان از آسیب این آفت به درختان بنه و کسور جلوگیری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.