شاهرخ محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در روستاهای قامیشله و گله از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود.
وی افزود: با توجه به تغیرات اقلیمی ناشی از احداث سد گاران، عملیات احیا و توسعه جنگل در محدوده کاسه این سد در روستاهای مذکور به غنی شدن جنگل و افزایش سطح جنگل های شهرستان مریوان منجر خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: طرح توسعه جنگل در محدوده هایی از اکوسیستم جنگلی این شهرستان که تاج پوشش آن کمتر از پنج درصد است، اجرا می شود.
وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح بالا بردن تاج پوشش جنگل های فقیر شهرستان مریوان است که به نوبه خود نقش بسزایی در جذب ریزگرد ها و کاهش گرد و غبار ایفا می کند.
محمودی گفت: هر هکتار جنگل توانایی جذب 2 تُن گرد و غبار را دارد و در تلطیف هوا نقش و جایگاه ویژه ای دارد.
وی از رویش بذر کاشته شده در اراضی ملی حوزه آبخیز اسلام دشت این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته عملیات کپه کاری در روستای جانوره حوزه اسلام دشت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح 400 هکتار اجرا شد با شروع فصل بهار شاهد رویش فوق العاده بذور در مراتع این حوزه بودیم.
محمودی تاکید کرد: با توجه به حصول نتایج ارزشمند از اجرای پروژه های بیولوژیک در حفظ خاک و کمک به تاسیسات مهم آبی و همچنین افزایش تولید، این پروژه ها در سال آینده در حجم بیشتری در حوزه های مهم آبخیز این شهرستان اجرا خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: هدف از اجرای این پروژه اصلاح، احیا و توسعه مراتع حوزه آبخیز اسلام دشت به عنوان یکی از سرشاخه های سد آزاد است که باعث جلوگیری از رسوب گزاری در تاسیسات سد مذکور می شود.
شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.