حجت الاسلام حسن علیداد سلیمانی روز چهارشنبه در دیدار با مدیران دستگاه های فرهنگی استان کرمان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: مدیریت هنری استان هر چه بیشتر در کنار هم قرار گرفته و تلاش کنند تا آثار هنری را به سمت هدایت بشری ببرند.

وی تصریح کرد : یک صحبت هنرمندانه، یک نقاشی هنرمندانه و یا یک شعر هنرمندانه بسیار اهمیت دارد چرا که می تواند  یک جامعه را به سمت و سویی خاص سوق دهد.
امام جمعه کرمان با اشاره به این که گاهی اوقات بدون این که حرفی گفته شود می‌توانیم با یک اثر هنری بر فردی اثر بگذاریم افزود: هنر بسیار آرام در روح و جان آدمی وارد می‌شود و اثر خود را می‌گذارد.
وی تاکید کرد: هنر باید برای ارتقای ارزش‌های انسانی به‌کار گرفته شود.

همدلی خوبی بین دستگاه های فرهنگی کرمان برقرار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این دیدار گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان که هر کدام ماموریت خاص خود را دارند، اما همدلی خوبی بین آنها وجود دارد.
محمد رضا علیزاده افزود: در سال گذشته در زمینه رویدادهای فرهنگی و هنری استان با تعامل ایجاد شده توانستیم فعالیت‌های فرهنگی هنری استان را به‌خوبی برگزار کنیم.

وی با اشاره به این که در ایام خاص و شرایط کرونایی هستیم با این وجود قلم و اندیشه هنرمندان تعطیل نشده است اظهار داشت: صدها اثر هنری با موضوع مبارزه با ویروس کرونا تولید شد و  هنرمندان متددی با فرهنگ‌سازی مردم را به در خانه ماندن دعوت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: دنیا باید از ایران یاد بگیرد که مردم ایران با درک بالا با یک فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: از فضای مجازی در روزهای کرونایی به‌خوبی استفاده شد و کرونا باعث شد تولیدات هنرمندان به‌سمت فضای مجازی برود.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی هنری یکی از رسالت‌های بسیج هنرمندان است گفت: در برخی شهرستان‌های استان به‌نوعی شاهد فقر فرهنگی و هنری هستیم که برای جبران این موضوع همه باید دست به دست هم بدهیم.
ابوذر حسینی نسب با  اشاره به حضور سرداران شهید مقاومت در کرمان افزود: باید این موقعیت را غنیمت شمرد و کرمان ظرفیت پایتخت شدن رویدادهای فرهنگی هنری در حوزه مقاومت را دارد.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است و باید در تبیین و معرفی این مکتب هنرمندانه تلاش کنیم.
رییس حوزه هنری استان کرمان گفت: یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی و سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی را گرامی می داریم. مجتبی اسدی افزود: به یاری خداوند در حوزه هنری همدلی و همکاری خوبی در عرصه فرهنگی و هنری استان وجود دارد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: سال گذشته ۳۸  عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان تولید و چاپ شده است.

سرهنگ‌محمود مهدوی  افزود: از این تعداد ۱۰  عنوان کتاب در حوزه کودک بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.