محمدجواد فدائی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمان افزود: تصمیم ستاد ملی کرونا بر تعطیلی بازار است و هیچ ابهامی در مصوبات وجود ندارد.

وی اظهار داشت: مصوبه ملی ستاد کرونا بازگشایی اصناف کم‌ریسک است که بر اساس آخرین مصوبه این ستاد، اصناف با ریسک کم به شرط آنکه وارد سامانه سلامت شده و اطلاعات لازم را در این سامانه وارد کنند، می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خودشان را ادامه دهند.

استاندار کرمان بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت اصناف در کرمان نیز اجرایی خواهد شد و تخطی از آن خلاف مصوبه است، اما برای خلوت شدن بازار سنتی کرمان تا ۳۱ فروردین رسته‌های شغلی کیف و کفش، طلافروشی، پارچه فروشی و پوشاک در کل شهر تعطیل هستند.

وی ادامه داد: زمانی جمعیت در بازار زیاد شود امکان رعایت فاصله وجود ندارد و به راحتی شیوع ویروس را خواهیم داشت، بنابراین پیشنهاد دادیم که ورودی‌های بازار نیز کنترل شده و از ازدحام در بازار جلوگیری شود.

فدائی تاکید کرد: معادن روباز ذغال سنگ کرمان از فردا با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی و مشغول به فعالیت می شوند و سازمان صنعت و معدن و تجارت موظف است امکان بهره‌برداری و استخراج از معادن روباز کرومیت و ذغالسنگ در این استان را افزایش دهد.

وی گفت: فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد و ضدعفونی و تعداد مسافران نیز باید بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند افزود: در این طرح قرار است واحدهای صنفی و تولیدی به صورت پله ای و با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را مجدد آغاز کنند و اصل بر رعایت پروتکل های بهداشتی است و به طور قطع بر اجرای پروتکل های اعلامی به تمام واحدهای دارای مجوز بازگشایی، نظارت جدی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در بحث رسیدگی به مناطق حاشیه شهر کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا، فرمانداری کرمان طرحی برای پیشگیری از ابتلا و شیوع ویروس کرونا در مناطق حاشیه ای شهر کرمان ارائه کرد که مقرر شد این طرح در کمیته های امنیتی اجتماعی ستاد با مشارکت معاونت عمرانی استانداری کرمان بررسی و مصوبات آن کمیته به ستاد استانی مقابله با کرونا ارجاع داده شود.

فدائی با اشاره به کمبود الکل در استان کرمان تاکید کرد: نیاز این استان بسیار بیشتر از تولید کنونی است و برای تامین الکل با رئیس جمهوری مکاتبه می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.