به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی در گفت و گوی زنده در بستر اینستاگرام با جوانان در شامگاه گذشته ضمن تبریک سال نو و روز جوان افزود: اینکه سمن‌هایی از جوانان داشته باشیم و با هم برای خدمت به مردم کار کنند بسیار ارزشمند است و به توسعه جامعه کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه جامعه باید از نیروی جوانی استفاده کند، ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم برای خود جوانان هم ارزشمند است و برای آنها زمینه کسب تجربه را ایجاد می‌کند.
استاندار کرمان با ابراز اینکه توسعه و افزایش سمن‌های جوانان را مورد توجه قرار خواهیم داد، افزود: آمادگی داریم از فعالیت‌های آنها حمایت و وظیفه خودمان می‌دانیم تا در چارچوب امکانات و اختیارات به آنها کمک کنیم.
فدائی از آمادگی برای کمک، حمایت و فراهم آوردن امکانات و مشارکت در تنظیم برنامه های سمن ها خبر داد و افزود: شما نیز این کار را دنبال کنید و هرکاری که لازم باشد و بتوانیم در چارچوب امکانات و اختیارات انجام دهیم؛ حتماً این کار را می کنیم تا از این فرصت بهتر استفاده شود و از این توان و علاقه ای که جوانان دارند و می خواهند مشارکت داشته باشند، بتوانیم به نفع مردم و جامعه استفاده کنیم.
وی با عنوان اینکه دولت برنامه‌هایی برای جبران خسارات اقتصادی کرونا دارد و ما منتظر ابلاغ و تخصیص سهمیه استان هستیم؛ در خصوص اقدامات دولت برای حمایت از مشاغل در پساکرونا عنوان کرد: این نگرانی و دغدغه همه مشاغل است و دولت نیز تصمیمات ملی در این زمینه گرفته است اما در استان هم سعی شده در حد امکانات به این مسئله بپردازیم.
استاندار کرمان ادامه داد: ۱۳ فروردین اولین جلسه ستاد اقتصادی پساکرونا را با حضور مجموعه قوا و نمایندگان ارکان نظام تشکیل دادیم و دو کارگروه تعیین شد که یکی به بررسی آسیب ها، و میزان و نوع خسارت‌ها و راهکارهای رفع آنها بپردازد و کارگروهی دیگر نحوه مشارکت و استفاده از منابع غیردولتی شامل موسسات و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، مجمع خیران و غیره را بررسی کند که در کنار منابع دولتی و برای کمک به واحدها و مواردی که امکان استفاده از منابع دولتی را ندارند، بهره گرفته شود.
فدائی ضمن تشکر از سمن ها و جوانانی که در راستای مقابله با کرونا مشارکت و همکاری دارند؛ در پاسخ به درخواست رئیس مجمع جوانان استان کرمان مبنی بر اینکه دولت در مواقع بحران کمک کند تا مشکلات ساختاری کمتر گریبان جوانان را بگیرد؛ گفت: قطعاً جوانان باید دیده شوند و در صف مقدم از توان، انرژی و فعالیت های آنها به نفع مردم و جامعه استفاده شود.
وی افزود: ما آماده هستیم تا طرح های مجمع جوانان و سازمان های مردم نهاد جوانان را که می تواند به جامعه کمک کند را مورد بررسی قرار دهیم و هر کجا مربوط به دستگاه های اجرایی و دولتی باشد قطعاً این بخش را دنبال می کنیم تا این طرح ها اجرایی شده و برای جامعه مفید باشد.
استاندار کرمان در خصوص درخواست دیگر رئیس مجمع جوانان استان مبنی بر ارتباط و حمایت از سمن های جوان فعال در بحث مقابله با کرونا با ستاد استانی مدیریت این بیماری، افزود: قطعاً موافق این موضوع هستیم؛ این ارتباط می تواند تنظیم شود تا بتوانیم یک کار مشترک انجام دهیم.
فدائی در ادامه بیان کرد: سازمان و دستگاه های اجرایی که متولی جوانان هستند از جمله اداره ورزش و جوانان، یک پل ارتباطی بین ما و جوانان هستند؛ مدیرکل ورزش و جوانان کرمان نیز علاقه مند است و مسائل را دنبال می کند و ما هم از مدیرکل ورزش و جوانان نیز درخواست می کنیم در این موضوعات بیشتر کمک کنند و ارتباط بیشتری با سمن ها و جوانان داشته باشند تا بتوانیم از این نظرات به نحو احسن استفاده کنیم.
وی در پاسخ به درخواستی مبنی بر اینکه «مکانی تحت عنوان ساختمان جوانان و یا فرهنگسرای جوانان در نظر بگیرند تا جوانان جمع شوند و فعالیت های این چنینی (مقابله با کرونا) را انجام دهند»، توضیح داد: این موضوع بستگی به میزان جدیت، پیگیری و تلاش خود شما دارد لذا باید پیگیری کنید تا این درخواست ها به نتیجه برسد و قطعاً با پیگیری به نتیجه می رسید و ما هم در کنار شما هستیم و هرکاری بتوانیم انجام می دهیم.
استاندار کرمان ادامه داد: به هر حال به همان اندازه که شما دنبال کنید به نتیجه می رسید زیرا می دانید کارهای موجود در سیستم اداری، زیاد و متنوع است لذا متولیان هرکدام از این ها باید خود پیگیر باشند تا کارها به نتیجه برسد و از شما هم می خواهم تا موضوع را دنبال کنید.
فدائی در واکنش به صحبت های یکی از جوانان که "براساس فرمایش رهبری، قصد اجرای رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان داریم تا به خانواده هایی که در این مدت به لحاظ مالی آسیب دیدند کمک کنیم که سفره افطار آنها خالی نباشد و این قول را می دهیم که جوانان در این زمینه نیز مانند قبل پیشرو و پیشگام هستند لذا از شما خواهش داریم که جوانان را جدی تر ببینید" اظهار داشت: اگر بتوانیم جلسات حضوری داشته باشیم و از نزدیک همدیگر را ببینیم و گفتگو چهره به چهره داشته باشیم فکر می کنم خیلی مفید باشد و ما بتوانیم از آن، برنامه های خوبی استخراج کنیم که باعث شود توسعه بهتری داشته و گام های بلندتری برداشته شود.
وی در پاسخ به اینکه «در این ایام گرفتاری کرونا که شغل عده ای دچار چالش شده، دولت و استانداری کرمان چه اقداماتی انجام داده تا آن ها بعد از کرونا کمتر ضرر کنند» توضیح داد: این موضوع دغدغه و نگرانی همه ما و کسانی است که مشاغلی داشتند، اما در حالت کلی، موضوع ملی است و خاص استان ما نیست؛ خیلی از استان ها این مسئله را دارند و تصمیمات اساسی باید به صورت ملی باشد که در ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهوری تشکیل می شود یکی از موضوعات این است که دولت چگونه می خواهد خسارات وارد شده به این مشاغل را جبران کند.
استاندار کرمان در پاسخ به اینکه " ما ۸۵۰ باشگاه ورزشی داریم که ۹۰ درصد آن ها توسط جوانان اداره می شوند آیا این باشگاه ها نیز جزو مشاغلی که دچار آسیب شده اند قرار می گیرند؟" بیان کرد: همه بنگاه های اقتصادی و همه فعالیت هایی که از دولت مجوز دارند قطعاً مشمول می شوند و امیدواریم هرچه زودتر این تصمیمات اجرایی شود و این دوستان نیز از نگرانی دربیایند.
فدائی با بیان اینکه در سال جدید نیز منابعی برای اشتغالزایی به ‌ویژه مشاغل خرد و کوچک داریم و آماده ایم طرح‌های خوب در اختیار جوانان بگذاریم، افزود: دلایلی مختلفی برای عدم استفاده جوانان در پست‌ها و مشاغل دولتی وجود دارد اما فعالیت جوانان تنها در ادارات دولتی نیست.
وی گفت: ظرفیت‌های استان زیاد است و می‌توان در بخش‌های مختلف از جوانان، فکر و اندیشه آنها و نیروی جوانی استفاده کنیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه وظیفه خودمان می‌دانیم که امکانات را برای فعالیت جوانان فراهم کنیم گفت: در حوزه معاونت سیاسی اجتماعی از اندیشه جوانان و دانشگاهیان استان استفاده می‌شود و تاکید می‌کنیم بیشتر از جوانان استفاده شود.
فدائی با اشاره به اینکه بعضی از جوانان پیشنهادات خود را به ‌صورت پیامکی ارسال می‌کنند که به دستگاه‌های مورد نظر برای پیگیری ارجاع داده می‌شود و ما مشکلی از این بابت نداریم افزود: آمادگی حضور نماینده جوانان در جلسات مختلف را داریم و می‌توانیم از پیشنهادات آنها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه اگر جوانی طرح خود را با جدیت پیگیری کند حتما به نتیجه خواهد رسید، گفت: اصل موفقیت جدیت و پشتکار است و جوانان باید به توان و نیروی جوانی خود باور و اعتقاد داشته باشند و خسته و دلسرد نشوند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.