محمدرضا عظیمی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اعتبار یاد شده را بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد  که باآ ن تجهیزات آزمایشگاه تأمین شد و این آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا اولین آزمایشگاه در شهرستان های استان کرمان، در هفته جاری کار خود را آغاز خواهد کرد .

عظیمی زاده در تشریح فعالیت هایی که شهرداری رفسنجان در رابطه با کنترل و شیوع ویروس کرونا انجام داده است بیان کرد: خوشبختانه استان کرمان و شهرستان رفسنجان با توجه به تجربه هایی که از سایر استان ها در مبارزه با ویروس کرونا داشتند و آنها را در راستای حفظ سلامت مردم به کار گرفتند و نسبت به دیگر استان ها خوب کنترل شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت ها توسط شهرداری پاکسازی و نظافت شهر به طور جدی تر از قبل توسط پیمانکاران هر روز در حال انجام است اظهار داشت: در بحث ضدعفونی کردن شهر، مشق همدلی توسط شهرداری، بسیجیان، گروه های جهادی، موکب ها و تشکیلات مختلف در حال انجام است و هر روز شهر ضدعفونی می شود.

عظیمی زاده افزود: مواد اولیه شستشو و ضدعفونی کننده، سوخت، آب، لباس، ماسک و دستکش برای افراد پای کار این مجموعه ها تأمین می کنیم تا شهر از آلودگی پاک شود.

وی خاطرنشان کرد: برای زیبایی و گل آرایی شهر اتفاقات کم اما خوب انجام شد تعداد کمی سفره های هفت سین در سطح شهر پهن شد چون نمی خواستیم تجمع زیاد شود و مردم در شهر کمتر حضور یابند و با ماندن در خانه از سلامتی بیشتر برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت های شهرداری، کمک به نیازمندان واقعی است که نان آور خانه هستند و به نوعی از بحران کرونا آسیب دیده اند.

شهردار رفسنجان ادامه داد: لذا با برگزاری طرح میهمانی بزرگ رفسنجانی ها در نیمه شعبان ما هم یکهزار سبد کالا به ارزش هر کدام ۴۰۰ هزار تومان کمک کردیم تا کسانی که کسب و کارشان مورد آسیب قرار گرفته و توان مالی و ارتزاق شان کم شده از این سبد بهره مند شوند.

وی از دیگر فعالیت ها برای مهار کرونا تعطیلی جمعه بازار، خاموش شدن روشنایی پارک ها جهت جلوگیری از تجمعات عنونان کرد و گفت: حمل و نقل عمومی و  خط واحد ها نیز تا زمانی که کار می کردند  ضدعفونی می شدند و از چند روز قبل از عید نوروز تا کنون تعطیل شدند تا مردم کمتر رفت  و آمد داشته باشن..

شهردار رفسنجان گفت: با توجه به رویداد اخیر و شیوع ویروس کرونا به کسانی که برای دریافت خدمات شهرداری و تمدید پروانه چک دارند فرصت مناسب می دهیم تا پرداخت کنند و مشکلی ندارند.

رفسنجان با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.