مهدی شفیعی روز سه‌شنبه در نشست روزانه اطلاع رسانی شرایط اپیدمی ویروس کرونا در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: آزمایش تشخیصی کرونا افرادی که طی ۲۴ ساعت گذشته از بیماران بستری، سرپایی و اطرافیان بیماران قطعی مبتلا به کرونا گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ۲ آزمایشگاه از روز گذشته در استان کرمان آزمایشات تشخیصی کرونا را انجام می‌ دهند.

شفیعی با بیان اینکه انجام آزمایش کرونا به صورت سرپایی و از همه مردم صحت ندارد اظهار داشت: این آزمایش فقط از افراد مشکوک به کرونا گرفته می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تمام مراکز درمانی و بهداشتی ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی شهرهای استان کرمان نمونه گیری از بیماران کرونایی را انجام نمی دهند گفت:این اقدام به تجهیزات خاص نیاز دارد و فقط چند مرکز برای این کار تعریف و مشخص شده اند.

وی ادامه داد: مراقبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی از سامانه ۴۰۳۰ با اطرافیان بیمار قطعی مبتلا به کرونا تماس گرفته و به این افراد برای آزمایش فراخوان می دهند لذا نیاز نیست تمام افراد در ارتباط با بیماران کرونایی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: همچنین باید عنوان کرد که تنها از اطرافیان بیمارانی که از ۱۱ فروردین‌ماه به بعد به ویروس کرونا مبتلا شده‌ باشند، آزمایش سرپایی گرفته خواهد شد و از کسانی که قبل از این دوره با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده به دلیل آنکه دوره کمون یا پنهان این بیماری به گذشته آزمایش گرفته نمی شود.

وی گفت: نمی توان به صورت دقیق عنوان کرد که آیا اپیدمی کرونا در کشور در مرحله استقرار است اما احتمالا این ویروس در استان کرمان در مرحله استقرار است که مرحله بسیار حساسی است و با کوچکترین بی‌توجهی امکان مواجه شدن با موج جدید ویروس را خواهیم داشت .

وی ادامه داد: توصیه می شود مردم ر زمان فعلی بر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی تاکید کنند.

شفیعی درباره روند بستری بیماران حاد تنفسی در استان کرمان در ۲ هفته گذشته نیز گفت: موارد بستری‌های ناشی از بیماری حاد تنفسی و مشکوکین به ویروس کرونا در استان در ۲ هفته اخیر ثابت بوده است لذا موارد بستری افزایش قابل توجهی ندارد و این موضوع جای امیدواری دارد اما اینکه موارد سرپایی آزمایش تشخیصی کرونا را می‌گیریم برای تحلیل نحوه رفتار ویروس در استان بسیار مناسب خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.