محمد جواد فدائی روز دوشنبه در نشست طرح های جهش تولیدبا انتقاد از  کندی پاسخ استعلامات در صدور مجوزهای سرمایه گذاری در پنجره واحد اقتصادی استان افزود :مدیران ما یا اعتقادی به پنجره واحد ندارند و یا برداشت درستی از آن ندارند زیرا هنوز رفتاری های قبلی را در صدور مجوزها داریم.

وی اضافه کرد : وقتی صدور مجوز مدت دو سال بطول میانجامد، هر چه دستورالعمل می دهیم در رند دادن مجوزها افاقه نکرده و همان سرعت کند وجود دارد چگونه می خواهیم به تحقق شعار سال امیدوار شد.

فدائی با اشاره به این مطلب که در جهش تولید باید به  اصلاح روش ها بپردازیم، اظهار داشت : پارسال ۶محور را در زمینه رونق تولید اعلام کردیم که امسال همان محورها به عنوان جهش تولید در دستور العمل جدید آمده که از جمله فعال کردن واحدهای غیرفعال و نیمه فعال، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و راه اندازی واحدهای جدید است.

به گفته استاندار در شمال استان کرمان  تعداد ۳۹۰ واحد تولیدی غیرفعال داریم که در سال قبل تنها ۳۰ مورد از آنها فعال شده که اگر با همین روال پیش برویم ۱۳ سال زمان لازم است تا  واحدهای غیرفعال، فعال شوند.

وی ادامه داد : لذا جهش تولید یعنی این ۱۳ سال را باید با عزم و همت جهادی تبدیل به سه سال بکنیم که از دل دستورالعمل ها چنین چیزی به دست نمی آید.

فدائی با اشاره به طولانی بودن زمان صدور مجوزها گفت: برای تسریع روند صدور مجوزها پنجره واحد سرمایه گذاری را فعال کردیم اما آنچه می خواستیم محقق نشد.

فدائی با بیان اینکه جهش تولید یعنی افزایش سرعت تولید که ما رونق تولید را در سال گذشته داشته ایم، افزود: باید بحث جدی درباره پنجره واحد سرمایه گذاری با مدیران داشته باشیم و کار را جدی دنبال کنیم و  پنجره واحد الکترونیکی باید دنبال شود و برای فعال کردن واحدهای غیرفعال و نیمه فعال چاره اندیشی کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.