به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز شنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان به نقش آموزش و پرورش در توسعه کارآفرینی از منظر سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی؛ مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است که تکریم و مدیریت بهینه این سرمایه گرانبها لازمه پویایی و کارآمدی مدارس است.
وی با بیان اینکه معلم نقطه ثقل آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: مدیریت و ساماندهی بهینه نیروی انسانی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای اتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه تمامی فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش استان نام برد و تاکید کرد: اجرای سند تحول بنیادین اولویت اصلی آموزش و پرورش کشور است لذا برای اجرای کامل آن همه باید با تعامل، همدلی و هم افزایی تلاش کنیم.
برپایه این گزارش: جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با محوریت راه اندازی شبکه اجتماعی شاد مدارس در ایام تعطیلات و همچنین ساماندهی نیروی انسانی برگزار شد.

وی افزود: مهارت آموزی و تقویت روحیه کارآفرینی در سند تحول بنیادین یک اصل برگرفته از مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و تمام اسناد بالادستی است.
اسکندری نسب از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به عنوان مصداق عینی آموزش کاربردی نام برد و خاطر نشان کرد: کارآفرینی در راستای ایجاد جهش در تولید مهمترین رسالت آموزش های هنرستانی است.

وی اظهار داشت: تقویت هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش ضروری است زیرا در این مراکز آموزشی نیروهای کار دانش محور پرورش می یابند که در آینده گردانندگان اصلی چرخه های اقتصادی کشور خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تولید روزانه ۱۳ هزار ماسک و ۷۵۰ دست لباس پزشکی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا گفت: شعار "آموزش همراه با تولید" مهمترین راهبرد ما در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش این استان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید راهبرد اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان مبنی بر تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا که برگرفته از سند تحول بنیادین است در سال جاری در تمام برنامه ها و فعالیت های حوزه کاری خود مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.