مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه بندرریگ  گفت: همه دستگاه‌های دولتی تعهد و مسئولیت ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند که باید آن را جامه عمل بپوشانند.

علیمراد کرمی به ظرفیت شورای آموزش و پرورش در حل مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش به تنهایی می‌تواند فعالیت‌های خود را اجرا کند اما زمانی کیفیت مناسبی خواهد داشت که همکاری همه مردم و دستگاه‌ها را به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت: جامعه هدف آموزش و پرورش فرزندان و آینده‌سازان این کشور هستند که توجه و پیشرفت این قشر منوط به توسعه آموزش و پرورش است.
کرمی، بحث کیفی‌سازی آموزش را بسیار مهم دانست و افزود: هر کشوری که به پیشرفت و توسعه‌ دست یافته‌ بیشترین نگاه را به آموزش و پرورش معطوف کرده‌است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش علاوه بر نیازهای مالی، نیازمند اندیشه نو و فکرهای خلاق والدین است و باید کمک فکری برای این مجموعه شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر افزود: در گذشته برخی افراد در گذشته به آموزش و پرورش نگاه هزینه‌ای داشتند اما امروز این نگاه به سمت سرمایه‌گذاری پیش رفته‌است که می‌تواند آینده جامعه را تضمین کند.
وی درباره وسایل گرمایشی مورد نیاز مدارس گفت: با توجه به قیمت مناسب وسایل گرمایشی نسبت به وسایل سرمایشی، در اولین فرصت برای مدارس تامین خواهد شد.
کرمی ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی برای مدیران مدارس و سرگروه‌های آموزشی مهم است که  در موفقیت مدارس موثر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر توجه به دوره ابتدایی را اهداف آموزش و پرورش این استان عنوان کرد و افزود: طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان باید در دوره ابتدایی اجرایی شود تا با بنیه قوی در دوره‌های دیگر تحصیلی حاضر شوند.
وی بیان کرد: پرداخت نکردن سرانه آموزشی مشکلات فراوانی برای مدارس بوجود آورده‌است که سعی داریم با وزارت متبوعه رایزنی لازم انجام شود تا حداقل مدیران مدارس بتوانند مدرسه خود را اداره کنند.

کرمی افزود:  تحول خوبی در زمینه آموزشی و تربیتی در منطقه بندرریگ در دوره مسئولیت سعید بهمرد رئیس آموزش وپرورش این منطقه صورت گرفته‌است.

امام جمعه بندرریگ گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطالبه مهم مردم است و باید به آن توجه و اهتمام شود.

 حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش افزود: این سند منشور تربیتی نظام است و با اجرای کامل  آن دانش‌آموزانی تربیت خواهد شد که پیشقراولان توسعه شوند.

وی بیان کرد:  دانش آموزان امانت مردم هستند و باید با عزم جدی و اهداف برنامه‌ریزی شده در راستای  تربیت نسل انقلابی و جهادی گام‌های موثری برداشته شود.
هاشمی منش، بی‌ثباتی مدیریتی و توجه نکردن به کیفیت و آموزش نیروی انسانی را  از چالش‌های جدی نظام آموزشی دانست و افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در بیانیه گام دوم جدی گرفته شود.

بخشدار ریگ گفت: استفاده از نیروهای جوان، خلاق و با استعداد در بدنه مدیریت مدارس و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مرتبط برای دبیران و ارتقای سطح کیفی آموزش ضروری است.

محمدحسن بازویی افزود: باتوجه به وضعیت خاص برخی مناطق و بخش‌ها که میزان مشارکت اولیا کمتر است از اداره کل آموزش و پرورش استان انتظار می‌رود  نگاه ویژه‌ای به مناطقی همانند بندر ریگ داشته باشد و  اعتبارات بیشتری به مناطق کمتر توسعه تخصیص داده شود.

وی خواستار  تامین وسایل گرمایشی برای برخی از مدارس روستاهای این بخش شد.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.