محمود پورقاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه در راستای فعالیت های اجتماعی و کمک به همنوعان خدمات ارزنده ای را در زمان های گذشته از جمله سیل خوزستان، زلزله بم و زلزله کرمانشاه ارائه کرده است.

وی افزود: در اوایل فروردین امسال با بروز سیل به منطقه جنوب استان کرمان و وارد آمدن  خسارت به ساکنان و زیرساخت های این منطقه، مدیریت مجتمع مس سرچشمه انجام هرگونه خدمات رسانی را به موکب شرکت ملی صنایع مس ایران ( مجتمع مس سرچشمه ) محول کرد.

پورقاسمی تصریح کرد: در مرحله اول کمک های ارسالی به این مناطق شامل ۵۰۰ تخته پتو، ۲ هزار  پوشک بچه، ۱۲ هزار کنسرو ماهی، ۲ هزار لباس زنانه، ۱۳ هزار آب معدنی، ۵ هزار بسته ساقه طلایی، یکهزار غذای آماده و ۵ تن آرد  بود.

وی ادامه داد: از دیگر کمک های مس سرچشمه به سیل زدگان زهکلوت و رودبار را پخت و توزیع ۳ هزار پُرس غذای گرم شامل می شود.

پورقاسمی تصریح کرد: با سرکشی های انجام شده از منطقه زهکلوت و راه های بسته شده بر اثر سیلاب، توانستیم ۳۴ کیلومتر از مسیر زهکلوت تا چاه ابراهیم و  پنج انگشت را با کمک سپاه بازگشایی کنیم که در این مسیر راه های ۲۶ روستا بر اثر سیلاب مسدود شده بود که بازگشایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر کمک های مس سرچشمه به سیل زدگان جنوب استان، فراهم آوردن امکانات از جمله هلیکوپتر و آمبولانس جهت انتقال بیماران، خانم های باردار و ... به بیمارستان بود.

نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه مردم زهکلوت و رودبار جنوب استان کرمان اغلب کپرنشین هستند گفت: مردم سیل زده این منطقه علاوه بر اینکه زندگی آنها زیرآب رفته و نابود شده است مشکل ویروس کرونا که در جامعه وجود دارد هم بر این مشکلات اضافه شده که حضور مردم جهادی از سایر استان ها و کمک های آنها قوت قلبی برای این مردم سیل زده است.

 وی خاطرنشان کرد: مس قرار است کارواش های صنعتی در این منطقه راه اندازی کند و فرش و گلیم های سیل زدگان را شستشو دهد تا هرچه زودتر ساماندهی شوند.

پور قاسمی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از خادمان موکب و کارگران مجتمع مس سرچشمه به طور جهادی در انجام این امور فعالیت دارند تصریح کرد: قرار است چادرهای اسکان موقت با کمک مجتمع مس در مناطق سیل زده جنوب استان مستقر کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.