به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید احمدی طباطبایی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۶۶ مورد نمونه موارد محتمل کرونا در استان کرمان ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۷ نفر با میانگین سنی ۵۱ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه هشت نفر از موارد جدید مرد و ۹ نفر زن هستند، افزود: ۱۳ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و دو مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم است.

احمدی طباطبایی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را ۲۵۱ نفر ذکر و تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ مورد مربوط به کادر درمان (چهار پزشک و مابقی کادر درمانی) هستند.

وی به تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان کرمان از ابتدا تا کنون پرداخت و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۹۷ مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۲۴ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۱ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۱ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان هشت مورد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مرد ۳۳ ساله با بیماری زمینه‌ای از شهرستان رفسنجان به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس فوت کرد. در مجموع از ابتدا تا کنون ۲۶ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده ۱۵۷ مورد است.

احمدی طباطبایی با اشاره به اینکه از ابتدا تا کنون ۲۳۰ نفر و ۴۷ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند، افزود: اختلاف آماری بین ۲۳۰ مورد بستری و ۲۵۱ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هشت نفر در آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تعداد افراد مستقر در نقاهتگاه هم اکنون ۱۱ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۷۲۳ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ مورد است.

به گفته احمدی طباطبایی تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز در استان کرمان هزار و ۱۶۲ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.