به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید احمدی طباطبایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد غربالگری قرار گرفته اند، گفت: جمعیت غربالگری شده به این صورت است که همکاران ما در مراکز جامع سلامت، مراقبان سلامت یا بهورزها تماس تلفنی با مردم گرفته و از آنها در مورد علائم اصلی بیماری کرونا سوال می‌پرسند اما در اینجا نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که وقتی همکاران ما با مردم تماس می‌گیرند، شماره ۴۰۳۰ به روی گوشی‌ها نمایش داده می‌شود که متأسفانه تعداد قابل توجهی از مردم پاسخگو نیستند.

وی با بیان این مطلب که مردم تصور می‌کنند شماره ۴۰۳۰ تبلیغاتی است لذا استقبال کم می‌شود و آمار غربالگری پایین می‌آید، بیان داشت: از اصحاب رسانه تقاضا داریم که این نکته را مورد تآکید قرار دهند که مردم پاسخگوی تلفن ۴۰۳۰ باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به موارد پیگیری توسط سایت سلامت کرمان اظهار کرد: سامانه salamat.gov.ir بهترین سایت خود ارزیابی هست لذا تقاضا دارم که رسانه‌ها این موضوع را به اطلاع مردم برسانند.

طباطبایی اضافه کرد: وارد کردن شماره تلفن همراه در سایت برای ارسال جواب ارزیابی به فرد است و وارد کردن کد ملی باعث می‌شود که بدانیم این فرد تحت پوشش کدام خانه بهداشت است و یک پیامک روی گوشی بهورز ارسال می‌شود.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در زمینه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته در کشور پیشتاز بوده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، افزود: درحال حاضر ۱۳ مرکز ۱۶ ساعته منتخب در استان کرمان داریم که بیش از دو هزار و ۶۰۰ بیمار به این مراکزمراجعه کرده اند همچنین ما علاوه براین، مراکز ۲۴ ساعته هم در سطح استان داریم.

طباطبایی اظهار داشت: پیگیری افرادی که با فرد بیمار بستری در بیمارستان ارتباط داشته اند از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی است که تقاضا داریم اصحاب رسانه از مردم درخواست کنند که پاسخگوی سوالات همکاران ما باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.