جاوید سبحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کرمان به عنوان مقصد گردشگری میزبان خوبی برای میهمانان و گردشگران و همشهریان و هموطنان از سراسر کشور و جهان می توانست باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا این فرصت را از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه سهم جامعه حرفه ای هتل داران استان کرمان در پیشگیری از بیماری کرونا بر اساس پیروی از پروتکل ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت یا وزارت گردشگری مشخص شده است اظهار داشت: به تمام هتل های تحت پوشش اعلام کرده ایم که به طور دقیق تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و بیشتر از پیش نسبت به ضدعفونی کردن سطوح و در اختیار گذاشتن مواد ضدعفونی کننده در اختیار کارکنان و مهمانان مقیم هتل که قبل از شیوع کرونا در هتل بوده اند مبادرت ورزند.

مدیرجامعه حرفه ای هتل داران استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و دستکش برای مجموعه های تحت پوشش جامعه حرفه ای هتل داران لازم است گفت: متاسفانه استفاده از این دو مورد بهداشتی به لحاظ کمبودهایی که در جامعه ایجاد شده است وفقط زمان ضرورت، استفاده از آن توصیه شده است.

سبحانی استفاده از مواد ضدعفونی کننده را در بدو ورود برای تمامی افراد لازم دانست و افزود: برای مهمانانی که قبل از شیوع بیماری کرونا در  هتل ها مقیم بوده اند و کارکنان و سایر مراجعه کنندگان باید تمام توصیه های بهداشتی رعایت و به موازات آن نیز تمامی سطوح به طور مرتب ضدعفونی شوند.

مدیر جامعه حرفه ای هتل داران کرمان در ادامه تاکید بر ضدعفونی کردن هتل ها توسط شرکت ها و در واقع کارگاه های مورد تایید بهداشت کرد و گفت: این کارگاه ها و شرکت ها به دلیل مورد تائید بودن دیگر هیچ دغدغه خاطری را نیز برای هتل دار به وجود نمی آورند و اطمینان لازم را در جهت ضدعفونی تمام هتل کسب می کنند.

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که هتل داران را در شرایط فعلی نگران می کند نیروی انسانی بیکار شده است گفت: اغلب نیروها در هتل ها در این شرایط بحرانی بیکار شده اند که گاها بیمه هم نبوده اند یعنی هیچ پشتوانه ای ندارند و آن ها هم که بیمه بوده اند در این شرایط نمی توانند از بیمه استفاده کنند و یا خدماتی به  آن ها داده شود.

مدیر جامعه حرفه ای هتل داران افزود: هتل داران با هدف رونق بخشیدن به کسب و کار خود در حیطه گردشگری اقدام به گرفتن وام کرده اند که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا بهترین راهکار را علیرغم تمام ضررهایی که متقبل می شوند  اقدام به بسته شدن هتل دیده اند و آن ها هم که فعال هستند بیشترین مشکلی را که با آن مواجهه شده اند تهیه مواد ضدعفونی است.

وی مشکل دیگری که گریبان گیر همه هتل ها بوده و در این شرایط بیشتر خودنمایی می کند را موانع مالیاتی دانست و گفت: اگرچه تشویق هایی را در بر داشته است اما واقعیت این است که برای کسب و کارهایی چون حیطه گردشگری کفایت نمی کند.

سبحانی با اشاره به هتل هایی که به صورت خودجوش و داوطلبانه بسته شده اند گفت: این هتل داران نیز از ابتدای ماه جاری بسیار متضرر شده اند و دلیل بسته شدن آن نیز به خاطر نبود مسافر و مهمان و مهم تر از همه کمک به عدم شیوع ویروس کرونا بوده است. 

وی در پایان گفت جامعه حرفه ای هتل داران و هتل داران استان کرمان بر تمام مشکلات فائق آمده و همیشه پا به پای دولت و جامعه و اجتماع بوده اند و امروز نیز در این شرایط در کنار دولت و مردم قرار دارد و همراهی و کمک و به صورت داوطلبانه در پویش مردمی مقابله با کرونا شرکت می کنند و امکاناتی را نیز در این خصوص در اختیار دولت و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گذاشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.