به گزارش ایرنا، مهدی شفیعی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: نمونه های آزمایشگاهی مثبت شده کرونا در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج آزمایشگاهی اعلام شده است.

وی به وضعیت پراکندگی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: هفت مورد از ۴۰ بیماری که تاکنون جواب آزمایش آنها مثبت اعلام شده زن و بقیه مرد هستند.

وی ادامه داد: میانگین سنی بیماران مبتلا به کرونا در کرمان حدود ۶۵ سال است و یکی از بیماران از شهرستان ارزوئیه، یک نفر از شهرستان بم، یک نفر از شهربابک، هفت مورد از رفسنجان و سایر بیماران از کرمان هستند.

شفیعی با اشاره به تعدا افراد بهبود یافته در استان کرمان اظهار داشت: تا روز گذشته، ۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این استان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی تاکید کرد: از روز گذشته تاکنون حدود پنج تا ۶ بیمار امکان ترخیص از بیمارستان را داشته اند که برخی از این بیماران مسافر هستند و تمام افراد بهبود یافته به نقاهتگاه ارجاع می شوند.

شفیعی گفت: بیشتر بیماران در بیمارستان افضلی‌پور و سپس در بیمارستان پیامبراعظم شهر کرمان بستری هستند.

وی افزود: سایر بیمارستان های استان کرمان کار نمونه‌گیری را بر عهده دارند که با توجه به افزایش این اپیدمی در استان کرمان پیش بینی می شود طی روزهای آینده برخی دیگر از بیمارستان ها نیز به منظور بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شود.

بیماران بعد از گذراندن دوره ماندگاری در بیمارستان به نقاهتگاه منتقل می شوند

شفیعی به موضوع ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی استان کرمان اشاره کرد و گفت: ایزوله خانگی نمی تواند در ما اطمینان ایجاد کند و پیش بینی می شود افراد آنطور که باید نتوانند در خانه بیمار را ایزوله کنند لذا بیمار مبتلا به کرونا به نقاهتگاه ارجاع می شود.

وی گفت: یک هتل کرمان به منظور نقاهتگاه بیماران کرونا تعیین شده و از دیروز به صورت کامل این هتل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفته  است.

وی ادامه داد: در صورت اشغال ۵۰ درصدی تخت‌های این هتل مکان دوم نقاهتگاهی استان کرمان آماده سازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: حجم نمونه های ارسالی که طی ۲۴ ساعت گذشته به آزمایشگاه ارسال شده است بسیار زیاد بوده که در این راستا در ۲ نوبت نمونه ها مورد آزمایش قرار گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از چهار مورد کرونا مثبت جدید در کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته، سه مورد مرد با میانگین سنی بالای ۶۰ سال و یک مورد خانم در گروه سالمندان با حدود ۷۰ سال سن هستند افزود: یک مورد از بیماران کرونا مثبت امروز کرمان مربوط به شهرستان رفسنجان و سه بیمار دیگر مربوط به بیمارستان های زیر مجموعه شهرستان کرمان است.

وی با تاکید بر اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بیمار کرونایی فوتی قطعی جدید در کرمان نداشته ایم تصریح کرد: حال عمومی بیماران مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به نسبت خوب است.

شفیعی با بیان اینکه یک بیمار مبتلا به کرونا در کرمان در بخش آی سی یو بستری است تصریح کرد: حال این فرد نسبت به روزهای گذشته چندان تغییری نکرده و وضعیتش جسمانی وی مانند گذشته است.

اپیدمی کرونا در استان کرمان استقرار پیدا کرده است

وی گفت: رصد موارد مثبت اعلام شده در کرمان نشان می دهد طی هفته جاری ردپای سفرها در موارد مبتلا به کرونا وجود نداشته در حالی که رصد بیماران نشان می دهد ویروس کرونا در این استان به شکل بومی در آمده و اپیدمی این بیماری در استان کرمان استقرار پیدا کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: افراد با احساس نشانه هایی چون احساس کسالت، کوفتگی، سردرد، تنگی نفس، بدن درد و سرفه بدون تب را جدی گرفته و حداقل فاصله با افراد خانواده داشته باشند و در صورت تشدید این علائم به نزدیکترین پزشک مراجعه کنند.

شفیعی تصریح کرد: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا به صورت سرپایی درمان می‌ شوند و از این هفته موضوع بیماریابی را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم از ازدحام بی مورد مردم در بیمارستان‌ها جلوگیری کنیم.

مورد مثبت کرونا در جنوب استان کرمان ثبت نشده است 

وی افزود: تاکنون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان مورد مثبت مبتلا به کرونا ثبت نشده است.

شفیعی اظهار داشت: طبق گزارش های رسیده از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جنوب استان کرمان افزایش موارد بیماری تنفسی زیاد شده و به طور قطع این ویروس در جنوب کرمان نیز در گردش است.

وی ادامه داد: ۶ مورد از بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان مربوط از ۴۰ مورد مثبت متعلق به دانشگاه رفسنجان، یک مورد به دانشگاه بم و سایر موارد متعلقبه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به افزایش اپیدمی کرونا در استان کرمان و استقرار این اپیدمی اشاره و تصریح کرد: پیش بینی می شود طی ۲ روز آینده موارد کرونا مثبت در جنوب استان کرمان و شهرستان سیرجان نیز ثبت شود.

بیماران مبتلا به کرونا از تمام مناطق شهری کرمان بوده اند 

وی با اشاره به پراکندگی بیماران مبتلا به کرونا در شهر کرمان افزود: بیماران از تمام مناطق شهری کرمان حتی حاشیه‌ شهر هستند.

وی ادامه داد: برخی بیماران غیربومی نیز در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که ۲ مورد از این مسافران بهبود یافته و به نقاهتگاه منتقل خواهند شد. وی تاکید کرد: بیماران بهبود یافته از کرونا تا زمان اطمینان کامل از سلامتی جازه سفر ندارند.

بیمار مبتلا به کرونا در زندان های کرمان ثبت نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به شرایط زندان های این استان در زمینه بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه ارتباط خوبی با حوزه درمان زندان کرمان دارد.

وی افزود: گندزدایی و مراقبت از بیماران را از قبل از آغاز این اپیدمی در زندان انجام شده و با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ملاقات‌های زندانیان محدود شده و روزانه اطلاعات سلامت زندانیان را از حوزه درمان اداره کل زندان ها دریافت می کنیم.

نیاز ماسک کرمان از داخل استان تامین می شود 

شفیعی گفت:: قرارگاه استانی مقابله با کرونا ویروس در کرمان مصوبات خوبی داشته یکی از این مصوبات این است که نیاز ماسک کرمان توسط ظرفیت های داخلی استان تولید شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از ازدحام در مکان های شلوغ خودداری کنند تصریح کرد: قرارگاه استانی مقابله با کرونا مصوب کرده مکان های پر ازدحام شهری نیز توسط شهرداری با همکاری نیروهای انتظامی و نظامی گندزدایی شود.

وی با بیان اینکه برای گندزدایی از کلر استفاده خواهد شد ادامه داد: در این طرح شهر کرمان منطقه‌بندی‌ و گندزدایی مکان های حساس در ۲ تا سه نوبت در روز انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.