به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد ظهر پنجشنبه در نشست خبری پیرامون دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به کرمان بیان داشت: مردم استان کرمان بعد از ۲۰ سال شاهد سفر رئیس قوه قضائیه به کرمان بودند این سفر به دو منظور انجام شد؛ نخست ایشان سخنران روز اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بودند و همچنین دیدار با خانواده سردار سلیمانی و خانواده‌های جانباختگان انجام شد.

وی افزود: در این سفر دیدار با کارکنان دادگستری و شنیدن نقطه نظرات آنان بود و دادگستری نیز گزارش کار خود را از اقدامات انجام شده در استان ارائه کرد همچنین جلسه مسئولان قوه قضائیه و کارکنان دادگستری استان با هدف رفع مشکلات جاری در استان و سازمان‌های تابعه بود و تصمیمات بابرکتی برای استان گرفته شد زیرا قبل از سفر ایشان هیئتی به استان آمده بودند و مشکلات را بررسی کردند و در نهایت دستورات لازم داده شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با پیگیری همه ستادهای استان قرار شد مصوبات در کوتاه‌ترین زمان آغاز شود که یقیناً با اجرای مصوبات شاهد تحولاتی خوبی در دادگستری استان خواهیم بود و بخش زیادی از مشکلات برطرف و تسهیل خواهد شد.

موحد تصریح کرد: تشکیلات اداری ما دارای ۶۹۶ پست مصوبه قضائی بوده که تعداد ۳۴۸ پست فعال است؛ همچنین از دو هزار و ۹۱۶ پست مصوب هزار و ۲۶۴ پست فعال و مابقی بلاتصدی است و تنها ۴۳ درصد پست‌ها تصدی دارند.

وی یادآور شد: ۱۴ قاضی و دادرس علی‌البدل به ماهان، رابر، فاریاب، فردوس، کشکوییه و شهداد و پنج قاضی به شوراهای حل اختلاف کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و زرند اختصاص داده شد ضمناً مصوب شد به منظور برطرف کردن نیازهای کادر استان مخصوصاً در دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر یک تشویقی انجام شود تا قضات سایر جاها تمایل به کار در کرمان داشته باشند.

بررسی وضعیت مناطق شرق و جنوب استان کرمان برای قرارگیری در دسته بندی مناطق محروم

موحد اظهار داشت: همچنین مقرر شد؛ تلاش شود شهرستان شرقی و جنوبی استان کرمان جزو مناطق محروم شناخته شوند و قضات و کارکنان این مناطق از مزایای مناطق محروم استفاده کنند تا انگیزه کار در این مناطق بیشتر شوند. در حوزه کارکنان اداری بنا شده در مجموع ۱۳۵ نفر برای بهبود دستگاه قضا جذب شوند.

موحد گفت: در بخش عمومی و عمرانی تعدادی طرح مصوب شد از جمله در رفسنجان (از محل تهاتر املاک دادگستری) دادسرای عمومی و انقلاب ساختمانی احداث شود، احداث مجتمع قضائی شهید سلیمانی در شهرک الغدیر با زیر بنای ۴۰۰۰ متر مربع، احداث دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم با زیر بنای ۲۶۰۰ متر مربع، تکمیل دادگاه عمومی شهرستان رابر که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با فضای اداری ۱۱۰۰ متر، احداث ساختمان عمومی بخش اسماعیلیه جیرفت با مرکزیت شهر بلوک، احداث ساختمان دادگاه عمومی شهرستان فاریاب با متراژ ۷۰۰ متر مربع، تکمیل ساختمان دادگاه عمومی بخش جازموریان، سازماندهی محوطه پارکینگ دادگستری کل استان کرمان با اختصاص ۴ میلیارد تومان، احداث بایگانی راکد با متراژ ۱۰۰۰ متر مربع، تخصیص ۹ واحد سازمانی برای مناطق محروم، که هزینه‌های آنها از بودجه‌های خاص قوه قضائیه بوده است.

وی افزود: با همکاری استان بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان از بودجه‌های عمومی قرار شد برای احداث ساختمان‌های قضائی در نظر گرفته شود از محل اعتبارات قوه قضائیه ۳۵ میلیارد تومان به دستگاه قضا استان کرمان اختصاص داده شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از محل بودجه‌های عمومی تعهد شد معاونت راهبردی قوه قضائیه برای احداث دادگاه عمومی شهر ماهان، دادسرای شهرستان منوجان و احداث ساختمان دادگاه عمومی بخش بروات و نوق رفسنجان پیگیری کند.

موحد در بخشی از سخنان خود ابراز داشت: سال آینده در هفته قوه قضائیه جشنواره رسانه و عدالت برگزار خواهد شد که آثار تولیدی و منتشره در سه بخش خبر، گزارش و مصاحبه مورد سنجش قرار می‌گیرد و در نهایت برای نفرات اول تا سوم در هر بخش و گروه تشویق‌های در نظر گرفته شده که در بازه زمانی اول مهر ۹۷ تا ۲۹ اسفند ۹۸ آثار بررسی می‌شود همچنین دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه نیز بررسی خواهد شد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه ارتباط با نخبگان قشرهای مختلف جامعه را مد نظر دارد از آن جمله اصحاب رسانه هستند که انشاالله یک گروه نخبه در کنار ما قرار گیرند تا یک کانال ارتباطی بین ما و جامعه قرار گیرند لذا قرار است برای اولین بار در یک استان کشور شاهد راه‌اندازی خبرگزاری میزان باشیم که نمایندگی آن در کرمان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.