به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز یکشنبه در نشست مقدماتی نخستین کنگره علمی و فرهنگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده این شهید در کرمان با بیان اینکه نگاه حاج قاسم فراجناحی و فراصنفی بود و خود را متعلق به همه مردم می دانست گفت: سردار سلیمانی خود را چیزی بیش از سرباز وطن نمی دانست که شناختن این نگاه نیازمند هوشمندی و اخلاق بسیاری است.

وی اظهار داشت: سپهبد شهید سلیمانی با بیشترین قدرت و همزمان با قهرمان شدن متواضع و فروتن بود و این هنر مردان بزرگ خدا است که همین امر موجب شد ایشان به عنوان الگو در دلها بنشیند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نفس گرم شهید حاج قاسم به جامعه حیاتی دوباره بخشید که به عنوان فرصتی بزرگ، مسئولیت ما را خطیر کرده است و آثار شهدا بر زندگی پس از شهادت به مراتب بیش از حضور آنان در جامعه است.

وی ادامه داد: به ویژگی ها و داشته های سپهبد شهید سلیمانی رجوع کنیم و شهید سلیمانی بهترین معیار برای تعیین شاخص های سبک زندگی است و بازخوانی تجربیات سلیمانی موجب دستیابی به زندگی بزرگ منشانه می‌شود.

غفاری تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان پیشگام در معرفی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شده و وزارت علوم تحقیقات و فناوری وظیفه حمایت از این مجموعه را دارد و دانشگاه های دیگر محققان و پژوهشگران با ورود به این موضوع، بحث های روایی و تبیینی خود را ارائه کنند که از نظر فکری و معرفتی دستاوردهای مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیره شهید سلیمانی باید در زندگی نسل جوان بنشیند زیرا وام دار خون این شهید هستیم گفت: داشته های یک کشور و ملت و سرمایه های جامعه در دوره های مختلف، متفاوت بوده و امروز شهدا به عنوان چراغ راهنما، سرمایه‌های نمادین کشور هستند.

وی عنوان کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی از سرمایه های نمادین ایران، کرمان ، جهان اسلام و تمامی افرادی که از این الگو سخن می گویند، است. 

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدف اصلی کنگره علمی و فرهنگی سپهبد شهید قاسم سلیمانی علاوه بر واکاوی ابعاد پیدا و نهان زندگی، سیره و تجربیات این شهید را بازگو می‌کند.

وی افزود: سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس و در امتداد جبهه مقاومت صحنه هایی از خود برجای گذاشته که علاوه بر عینیت در اجتماع، در ابعاد ناپیدا دنبال می‌شود.
غفاری بیان داشت: می توان شخصیت شهید سلیمانی را به عنوان یک مبارز و نظامی تبیین و تفسیر کنیم و شهید سلیمانی جنگ را برای صلح و ایجاد آرامش و امنیت می‌خواست.

وی تاکید کرد: آرامش و امنیت یک کالای عمومی و مثل اکسیژن برای تنفس است که تمامی افراد از آن استفاده می‌کنند و در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم تمامی اندیشه ها و جناح ها حضور داشتند زیرا خدمت شهید سلیمانی از جنس استفاده تمامی بشر بود و مثل باران به عنوان رحمت الهی بر همه می‌بارید.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و دهه مبارک فجر و تسلیت اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تغییر و تحول ایران و منطقه و افتخار و آوازه کنونی ایران حاصل ایام الله دهه مبارک فجر در سال ۵۷ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.