سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: فضای کسب و کارهای نوپا با محوریت IT در خیابان دانشگاه ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد تا فعالان این حوزه در این محل گرد هم‌آیند.
علی‌محمد نیکبخت افزود: این مرکز با حدود یک میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد و در مرحله نخست چهار شرکت فعال در حوزه IT در این محل مستقر شده است.
وی اضافه کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.
وی ادامه داد: همچنین با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه واگذاری ١٧ هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه به پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی امضا شد.
نیکبخت بیان کرد: اختصاص فضاهایی از دانشگاه به پارک علم و فناوری برای رشد فناوری در جامعه بسیار مهم است.
وی اعلام کرد: ۶٠ میلیارد ریال برای توسعه و احداث فاز ٢ پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اختصاص یافته که تا یک‌ماه آینده فاز دوم این پارک افتتاح می‌شود.
سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای سال آینده در نظر گرفتیم که امید است با توجه مسوولان این مبلغ برای توسعه پارک علم و فناوری این استان تخصیص یابد.
نیکبخت افزود: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.
پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تأسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.
۹‪۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.