حمید شیخ اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در ۱۰ ماهه سال ۹۸ برای پنج طرح جدید مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شد که سه طرح مربوط به احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی حجم سرمایه مصوب این سه طرح را برابر با ۱۸.۳ میلیون دلار ذکر و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۹ میلیون دلار برای استان کرمان ورود سرمایه خارجی در سازمان سرمایه گذاری به ثبت رسیده است و در خصوص جذب سرمایه خارجی کرمان دارای رتبه دوم کشوری است.

شیخ‌اسدی گفت: برای روشن سازی دستگاه‌های استان گام‌هایی اساسی برداشتیم و حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی با دقت نظر همه دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شده که در کنار این اقدامات در زمینه ساماندهی نظارت مالی نیز گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

وی بیان داشت: برخی بدهی‌ها از طریق اسناد تهاتر صفر شد همچنین در راستای پیاده سازی نظام نوین اموال دولتی در دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته ۵۳۰ هزار اموال منقول غیر مصرفی و ۳۴۵ هزار اموالی که مصرف شده ثبت شده است.

مدیر کل اقتصادی و دارایی استان کرمان در خصوص مقابله با زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار و ۲۹۷ ملک دولتی در استان شناسایی شده و سامانه سادا برای جلوگیری از حراج و دستبرد افراد سودجو ایجاد شده که در راستای آن ۱۹۴ درصد افزایش در اسناد مالکیت اموال غیر منقول را شاهد بودیم.

وی افزود: بیش از ۵۰ میلیارد ریال اوراق بهادار را در سال ۹۸ در استان ساماندهی کردیم.

شیخ اسدی گفت: مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت در استان کرمان به عنوان پایلوت به عنوان نماد کشوری راه‌اندازی شد که تاکنون هزار و ۵۶ شکایت از مودیان دریافت کرده و ۸۰۶ مورد دادرسی شده است. این اقدام منجر به کاهش هزینه‌های مودیان و کاهش وصول و افزایش درآمدهای مالیاتی استان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1345499
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.