آرتاشس تومانیان روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: زمینه همکاری های زیادی میان دو کشور وجود دارد که این همکاری‌ها براساس اولویت‌های ۲ کشور باید شناسایی و احصا شود.

وی تصریح کرد: ایران امکانات و منابع خوب اقتصادی دارد،  ما دو کشور همسایه هستیم و مرز خشکی داریم اما از امکانات دو کشور به‌خوبی استفاده نکردیم و میزان همکاری ایران و ارمنستان می‌تواند خیلی بیشتر از آنچه باشد که در حال حاضر وجود دارد.

سفیر ارمنستان در ایران تاکید کرد: همسایگی ایران و ارمنستان و عضویت کشور ارمنستان در اتحادیه کشورهای اوراسیا از ظرفیت‌های برجسته کشور ارمنستان است که می تواند موجب افزایش ارتباطات و تعاملات اقتصادی میان ایران و ارمنستان شود.

وی با اشاره به همکاری میان ایران و ارمنستان در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی بیان کرد: کشور ارمنستان در زمینه IT در سطح شاخص‌های بین‌المللی دنیا قرار دارد به طوری که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تولیدات کشور است که ۸۰ درصد آن به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

 تومانیان با بیان اینکه آمادگی داریم تفاهنمامه همکاری میان استان کرمان و یکی از استان‌های ارمنستان منعقد شود افزود: پروسه های کاری در ارمنستان سریع انجام می‌شود اما می‌دانیم این پروسه‌ها در ایران زمان بر است که انتظار داریم این فرآیندها هرچه سریعتر انجام تا بتوانیم وارد فاز عملیاتی شویم و کارها را جلو ببریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و وسعت استان کرمان گفت: مکان ها و شهرهای مختلفی به بنده برای بازدید پیشنهاد شده است که اگر بخواهیم فقط ۱۰ درصد از آنها را بازدید کنیم، به زمانی حدود دو ماه نیاز داریم بنابراین اطلاعات استان کرمان را کسب و در اختیار دوستانمان در کشور ارمنستان قرار خواهیم داد.

سفیر ارمنستان در ایران تصریح کرد: در زمینه گردشگری نیز می‌توانیم همکاری داشته باشیم و آمادگی داریم فعالان اقتصادی استان کرمان از ارمنستان بازدید داشته باشند و سفارت ارمنستان آماده همکاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.