به گزارش ایرنا حمید نیلی روز پنجشنبه در آئین افتتاحیه «همایش ملی تئاتر سردار سلیمانی»  در جوار مزار سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به خالی بودن جای سردار سلیمانی، مظهر اقتدار اسلام در میان ملت افزود: لشکریان هنری امروز با زبان گویای نمایش رشادت‌های شهید آسمانی را بازگو می کنند تا شاید تسلی برای دل‌های خسته باشد.

وی  گفت: هنرمندان بر این باورند که با زبان نمایش می‌توان عظمت و اخلاق سرداران اساطیری ایران را به تصویر کشید تا رهروان خوبی برای پاسداشت حماسه خون و یک دنیا غرور و مردانگی این شهیدان والا مقام باشیم.

نیلی بیان داشت: یاد  و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی،  سردار آسمانی ایران اسلامی تا همیشه در دل ها زنده خواهد بود و اسطوره حضور ایشان نیز داستانی است که برای آینده این مرز و بوم باقی می ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این مراسم تنها یک افتتاحیه همایش ملی تئاتر خیابانی نیست بلکه عرض ارادت هنرمندان به ویژه هنرمندان حوزه تئاتر کشور به سرداری است که در تمام عمر خود نه در کنار صحنه بلکه در خود صحنه ایستاده است و همراه با بازیگرانش در میدان‌های سخت جانبازی کرد و پاداشش را آنگونه که لیاقت داشت دریافت نمود.

محمدرضا علیزاده با اشاره به برنامه‌هایی که هنرمندان کرمانی به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند گفت: جامعه فرهنگی و هنری کرمان همراه با سراسر کشور به سوگ شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی نشستند و ده ها  برنامه فرهنگی و هنری از جمله محفل انس با قرآن کریم، برپایی شعر فجر با  عنوان نگین سلیمانی و برگزاری نمایشگاه کتاب در کرما ن برگزار کرده اند.

وی افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مردمدار و مهربان بود و مردم کرمان از همان لحظات نخست خبر شهادت عزادار و داغدار شدند.

 همایش ملی تئاتر خیابانی سردار آسمانی در ۱۰ شاخه سردار آسمانی و دفاع مقدس؛ سردار آسمانی و امنیت ملی؛ سردار آسمانی و نسل جوان؛ سردار آسمانی و جبهه مقاومت اسلامی؛ سردار آسمانی و استکبار ستیزی؛ سردار آسمانی و ولایت مداری؛ سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم؛ سردار آسمانی و فرهنگ عاشورا؛ سردار آسمانی، وحدت ملی و انسجام اسلامی و سردار آسمانی و مردمداری با حضور ۱۶ اثر شامل ۱۲ اثر در بخش اصلی، سه اثر ویژه مساجد و یک اثر در بخش ویژه اجرا می‌شود.

 این همایش به مناسبت گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت از ۱۰ بهمن ماه در کنار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان کار خود را شروع و تا ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.