به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز دوشنبه در نشست توجیهی و آموزشی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و روسای ستادهای تبلیغات انتخاباتی آنها افزود: واحدهای ویژه انتخابات در تمام حوزه های قضایی استان کرمان تشکیل شده و در اسرع وقت تمام موارد مطروحه را رسیدگی می کند.
وی تصریح کرد: انتظار دستگاه قضایی استان کرمان به عنوان متولی پیشگیری از جرایم انتخاباتی این است که با همکاری و تعامل سازنده و قانونمند بین داوطلبان و مجموعه های امنیتی، انتظامی و قضایی بتوانیم زمینه مناسبی برای برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری مردم در فضای امن، در یک رقابت عادلانه، سالم، بدون دغدغه و اخلاق مدار فراهم کرد.
رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان با تاکید بر اینکه قانون، محور فعالیت های انتخاباتی است، گفت: همکاری متقابل بین داوطلبان و مجموعه های انتظامی، امنیتی، قضائی، اجرایی و نظارتی بر محور قانون شکل می گیرد.
موحد با اشاره به اینکه شفاف سازی هزینه های مالی اقدام مناسبی است که در سطح کشور در دست رسیدگی و تصویب قرار دارد، عنوان کرد: مجلس نهاد قانون گذاری است و نمایندگان خوب نمایندگانی هستند که قوانینی را مصوب تا پیشرفت، توسعه و رشد کشور را تضمین کند.
وی بر ایجاد تعامل مثبت و قانونمدار از سوی نامزدها در ستادهای انتخاباتی تاکید کرد و افزود: ستادهای انتخاباتی باید به الزامات قانونی و ابعاد مختلف قانون آشنا باشند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که روسای ستادهای انتخاباتی و نامزدها باید مسئولیت کارهای انجام شده را بپذیرند، گفت: داوطلبان باید تمام ابعاد فعالیت های انتخاباتی خود را مدیریت، هدایت و راهنمایی کرده و کنترل و نظارت لازم را داشته باشند.
موحد با اشاره به تاکیدات قانونی درباره اخلاق انتخاباتی خاطرنشان کرد:، رقابت های انتخاباتی باید آمیخته به رفاقت و کرامت باشد.
وی یادآور شد: علاوه بر نظارت های دقیق بر فضای حقیقی و ملموس جامعه، کمیته رصد فضای مجازی نیزبه خوبی فعال شده است.
وی با اشاره به این مطلب که نامزدها باید روز سکوت تبلیغاتی را جدی بگیرند، گفت: تمام بایدها، نبایدها، الزامات، تخلفات و جرائم انتخاباتی از سوی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی برای نامزدها ارسال می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.