محمدجواد فدائی شامگاه شنبه در نشست معارفه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان با حضور مشاور معاون اداری مالی وزیر امور خارجه و مسئول نمایندگی‌های وزارت خارجه در داخل کشور به مباحث توسعه‌ تعاملات خارجی استان پرداخت و عنوان کرد:این استان از سال گذشته تاکنون  به خوبی به مباحث توسعه تعاملات خارجی ورود کرده است .
وی  به سفر چندین نفر از سفرای جمهوری اسلامی و کشورهای مختلف به استان کرمان طی ماه‌های گذشته اشاره داشت و گفت: جلسات متعددی نیز با اتاق‌های مشترک ایران با روسیه، عراق، افغانستان و غیره داشته‌ایم که به گسترش تبادلات و فعالیت‌ها کمک می کند.
فدائی به مبحث دیپلماسی اقتصادی اشاره کرد و افزود: استان کرمان هم در زمینه‌های صادرات، کالاهای قابل ملاحظه‌ای دارد و هم به لحاظ سرمایه‌گذاری‌های خارجی از جمله حوزه صنایع و معادن جذابیت لازم را دارد.
استاندار کرمان ادامه داد: همکاری و تعامل با نمایندگی وزارت امور خارجه در استان جزو برنامه‌های مورد تاکید استان است و با توجه به ظرفیتی هم که در استان وجود دارد، انتظار می‌رود دفتر نمایندگی نیز به صورت جدی در حوزه‌های مختلف وارد شود و پیشنهادات خود را ارائه دهند.
فدائی با بیان اینکه انگیزه بالایی برای ارتباط قوی در حوزه وزارت خارجه وجود دارد، تصریح کرد: اشتغال فرامرزی از جمله مباحثی است که در حال پیگیری داریم تا واردات کالاهای لازم را نیز از طریق تولیدکننده‌های ایرانی انجام دهیم.
 محمد رحیمی‌گرجی مشاور معاون اداری مالی وزیر امور خارجه نیز در این نشست با معرفی رسمی آسیه عباسی به عنوان مسئول نمایندگی وزارت خارجه در استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر ۲۸ دفتر نمایندگی در استان‌ها و مناطق آزاد تجاری کشور راه‌اندازی شده است.
 رحیمی‌گرجی به دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه پرداخت و گفت: وظایف دفاتر نمایندگی‌ها گسترده‌تر شده و شناسایی و معرفی توانمندی‌های اقتصادی، ظرفیت‌های گردشگری را به عهده دارند.
وی همکاری و تعامل هر چه بیشتر استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی را با نمایندگی‌های وزارت خارجه استان‌ها خواستار شد و بیان کرد: برگزاری جلسات استانی شورای روابط خارجی جهت تبادل نظرات در حوزه‌های مرتبط موثر واقع خواهد شد.

 اسفند ماه ۹۲ بود که دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه افتتاح شد. اتفاقی که با توجه به ظرفیت‌های بزرگ استان کرمان در زمینه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ضرورت داشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.