محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در یادواره شهدای عشایر استان کرمان ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این مراسم افزود: امیدواریم یادواره شهدای عشایر، نقطه شروعی برای فعالیت‌های بعدی ما باشد.
وی به موقعیت عشایر استان کرمان به ویژه در عرصه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: عشایر قشری زحمتکش هستند و همواره سعی کردند کمترین بار  و هزینه را به  جامعه تحمیل کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه عشایر در ایجاد وحدت‌ و حفظ مرزهای کشور تاثیرگذار هستند اظهار داشت: این قشر عزیز همچنین نقش موثری در فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی داشته اند.
وی گفت: جمعیت عشایر استان کرمان ۱۱۰ هزار نفر است و یکهزار و ۲۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند و با مشارکت ۱۸ و نیم درصدی نسبت به شهدای عشایر کشور، سهم زیادی در دفاع از اسلام داشته‌اند.
فدائی به جایگاه شهدا در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: شهادت هدف نیست بلکه وسیله ارزشمندی برای حفظ اسلام و اجرای حق و عدالت است و شهید با نثار خون خود درخت اسلام را آبیاری می‌کند و درواقع اگر شهید نبود اسلام هم نبود.
استاندار کرمان تصریح کرد: امیدواریم این مراسم ارزشمند، برکات زیادی برای استان کرمان به همراه داشته باشد.

یادواره یکهزار و ۲۰۰ شهید عشایر استان کرمان با حضور استاندار کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه، مدیران، سران طوایف و جمع زیادی از مردم در مصلی جیرفت برگزار شد.
۱۷ شهرستان عشایر نشین در استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.