فریدون فعالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فاز اول مرمت باغ سالار کلانتر، بازسازی سقف‌های آسیب‌دیده، سبک‌سازی و مرمت بام و همچنین احیای صفه پیرامونی کوشک‌مرکزی انجام پذیرفته است.

وی بیان کرد: در فاز دوم عملیات مرمت باغ‌ سالارکلانتر کرمان، بهسازی عمارت کوشک مرکزی تکمیل و نماسازی، کف‌سازی و گچبری های فضاهای داخلی کوشک انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: تاکنون پروژه مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر ۴۰ درصد پیشرفت‌فیزیکی داشته است که با پایان یافتن فاز دوم مرمت این باغ، شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی آن خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با محوطه‌سازی و احیای فضای‌باغی‌ و ‌حصارپیرامونی، مرمت این باغ‌تاریخی با مشارکت متولی موقوفه به پایان می رسد.

فعالی با اشاره به اینکه عملیات مرمت و احیای این باغ از مرداد سال جاری آغاز شده است افزود: اتمام ‌عملیات‌ مرمت باغ‌سالارکلانتر باعث می‌شود یک جاذبه جدید به بازار گردشگری استان کرمان افزوده شود.

باغ‌سالار کلانتر با قدمتی حدود ۱۴۰ ساله در دوران قاجار بنا شده و در ۲۲ مرداد سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۰۷۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.