جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها طی روزهای اخیر تردد اهالی روستاها را با سختی مواجه کرده است، باتلاقی شدن راه‌ها بر اثر بارش باران عملا مانع عبور خودروهای سبک در این مناطق شده و حتی راه‌های مال‌رو نیز شسته شده‌اند.

 مدیر شبکه بهداشت قلعه‌گنج روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بعداز ظهر دوشنبه طی تماس تلفنی از منطقه کوهستانی و صعب‌العبور روستای بن‌گرو زیردامنه کوه‌های مارز به مرکز جامع سلامت روستای سلمانیه اعلام می‌شود که مادر بارداری با درد شدید زایمان در محاصره سیلاب قرار گرفته و تمامی مسیرهای این منطقه کوهستانی دچار آب‌گرفتگی شده است.

خسرو چمنی افزود: بلافاصله ۲ خودروی شاسی بلند پیکاپ به همراه تیم اورژانس ۱۱۵ به منطقه اعزام شد اما از آنجا که راه دسترسی به روستای ذکر شده از داخل رودخانه می‌گذشت به دلیل بارندگی و باتلاقی شدن رودخانه، امکان عبور خودروها وجود نداشت.

وی ادامه داد: همکاران ما، پیاده به‌ سمت روستای بن‌گرو حرکت کردند اما باز هم به علت جاری بودن سیلاب، امکان ادامه مسیر وجود نداشت و به ناچار مادر را با یک الاغ از محل سکونتش به بیرون از محدوده سیلابی انتقال دادند.

چمنی تصریح کرد: ماموران راهداری برای کمک، خودشان را به منطقه رساندند و با استفاده از یک دستگاه لودر، بخشی از مسر را هموار کردند و بعد از حدود ۲ ساعت مادر باردار به نزدیک خودروی مرکز بهداشت منتقل و سریعا به به بیمارستان سیدالشهدا اعزام می‌شود.

این سومین مادر باردار گرفتار در سیلاب است که طی ۲ روز گذشته با کمک نیروهای امدادی و راهداری قلعه‌گنج به بیمارستان اعزام شده است.

بُن‌گرو یکی از نقاط محروم و دور افتاده بخش چاه‌دادخدای قلعه‌گنج در جنوب کرمان است.

مرکز شهرستان قلعه گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.