به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مهدی عرب پور روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی ماه در مسجد جامع بم ضمن تسلیت به جانباختگان زلزله پنجم دی ماه ۸۲ افزود: بم توانست با فاصله اندکی به زندگی عادی خود برگردد و مردم بم مثل همیشه در عرصه های مختلف حضور چشمگیر و قال تحسینی داشته و خواهند داشت.

حجت الاسلام مهدی عرب پور گفت:در سالگرد ۹ دی هستیم و کشور ما به لحاظ توطئه های پی در پی دشمن در معرض برخی از حوادث قرار دارد  که فرموده مقام معظم رهبری چاره گذر از این پیچ تاریخی دشمن شناسی است.

وی به چند مساله مهم در قرآن جهت پیروزی در برابر دشمن اشاره کرد و اظهارداشت: ابتدا صبور بودن بدین معنی که انسان باید نسبت به دشمن درون و برونش صبور باشد دشمن برون هوی نفس و شیطان است انسانی موفق است که در مقابل وسوسه ها و خواهش های نفس مقاومت کند.

امام جمعه موقت کرمان توضیح داد: دستور قرآن بعد از صبر ،مرزبانی است و مرزبانی یعنی عقبه دشمن را دیدن است اینکه بدانیم دشمن چه میزان نیرو و نقشه در دست اقدام دارد.

وی ادامه داد: گاهی مرزبانی یعنی بصیرت، همان دشمن را شناسایی کردن است و علما همان مرزبانانند وقتی شبهه ها از طرف افکار دشمن می شنوند در مقابل آن ها پاسخگویی می کنند.

وی ادامه داد: در ایران انقلابی شکل گرفت که ماهیتش با انقلاب های دیگر متفاوت بود و تفکرات اسلامی و دینی داشت و زمانی مردم ایران شعار« نه شرقی و نه غربی» دادند و از استقلال دم زدند دشمن در مقابل کوتاه نیامد و جبهه گیری و برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: اولین جنگ آن ها در دوران اولیه انقلاب و جنگ تحمیلی هشت ساله بود،جنگ دیگر دشمن تهاتر فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: قدرت دیگر دشمن اعمال فشار برای از بین بردن جمهوری اسلامی بود تا بتوانند به اهدافشان برسند که موفق نشدند، این تحریم هابه قدری شدید بود که سازمان ملل در زمان ارایه گزارش این تحریم ها را غیر انسانی و ظالمانه خواند.

حجت الاسلام عرب پور گفت: در سال ۸۸ منافقین بحث انتخابات را بهانه قرار دادند و مقام معظم رهبری تمام مسوولان ستاد های انتخاباتی را به ارامش دعوت کرد اما این ها قانع نشدند و به بهانه انتخابات مردم را به صحنه آوردند.

وی بیان کرد: زمانی مردم اعتراضشان را انجام دادند و رفتند اما منافقین و سلطنت طلبها بی خیال نشدند از خرداد تا دی ماه به هر بهانه به نظام و ارکان نظام اهانت کرده عکس ها را پاره کردند و شعارهای هنجار شکن دادند.

دبیر ستاد نماز کرمان تصریح کرد: مردم به عشق نظام و رهبری در صحنه حضور پیدا کردند و با اتحاد و یکپارگی از انقلاب دفاع و هشت ماه فتنه گری دشمنان را در نطفه خفه کردند.

امام جمعه موقت کرمان افزود: تشخیص به موقع ملت باعث شد انقلاب رنگین طراحی شده دشمنان ناکام بماند و انقلابی دیگر در کشور روی داد همچنانکه امروز نیز حضور شما مردم در مراسم نشانه‌ای از اهمیت موضوع،عشق و ارادت به نظام،انقلاب و رهبری است.

وی توضیح داد: امروز وظیفه مسوولان رفع مشکلات مردم و تلاش برای ایجاد رفاه و آسایش آنها است چرا که این ملت شایستگی همه نوع خدمات و رفاه را دارند.

حجت الاسلام عرب پور اظهارداشت: در مقابل شعار دشمن، بصیرت و اگاهی مردم قراردارد و دشمن هر لحظه برنامه جدیدی برای آزار و اذیت مردم طراحی می کند که نمونه آن اتفاقات آبان ماه و هزینه کرد برای چهلمین روز درگذشت جانباختگان آبان ماه بود که با شکست مواجه شد.

مردم ولایتمدار بم در سالروز گرامیداشت حماسه ۹ دی، با حضور پرشکوه خود در مسجدجامع بم، با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر ضمن ابراز انزجار از استکبار جهانی، بر مقاومت در برابر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و دفاع از آرمان‌های انقلاب تاکید کردند.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۹ دی هر ساله میثاق با ولایت و روز بصیرت نامگذاری شده است.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است

۹۹۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.