به گزارش ایرنا، مردم استان سمنان همپای مردم دیگر نقاط ایران اسلامی، امروز در راهپیمایی سی و نهمین دهه فجر انقلاب اسلامی گل کاشتند و حضوری مقتدرانه به نمایش گذاشتند.
راهپیمایی 22 بهمن 96 در 20 نقطه از استان سمنان همراه با دیگر ملت ایران زمین طنین انداز شعارهای انقلابی و ضداستکباری بود، حضوری که پاینبدی بیش از پیش مردم به آرمان های امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و آرمان های والای شهدا را فریاد زد.
سابقه ندارد انقلابی در جهان به مرز چهل سالگی برسد و این چنین مبانی انقلابی و ابتدایی خود را استوار با خود به همراه داشته باشد و این شدنی نیست مگر با همراهی و پیوند و همبستگی مردمی وفادار که همچون روز اول پایبند مسیر اولیه خود هستند.
مردم استان سمنان دست در دست هم به کوچه و خیابان و در و دیوارهای شهر خود حال و هوایی انقلابی بخشیدند، مرد میانسالی با پخش شکلات در بسته هایی زیبا، به جوانان و نوجوانان در راهپیمایی 22 بهمن خوش آمد می گفت، حاج محمدهادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: وقتی مجسمه شاه ملعون را در شهر سمنان پایین‌می‌کشیدند من مثل همین جوان ها با شور و حرارت در بین مردم حضور داشتم.
وی گفت: حضور گسترده مردم شهر سمنان امروز برای من یادآور همان همیاری و پیوند استوار در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است.
آقای دوست محمدی از چهره های انقلابی شهر سمنان که امروز با سینی شیر گرم از راهپیمایی‌کنندگان در خیابان سعدی پذیرایی می کرد، با تحسین جوانان با آنها شوخی می کرد و آنها را به سردادن شعارهای انقلابی تشویق می کرد.
وی گفت: این انقلاب به یمن حضور همین جوانها نسل به نسل در حال تکثیر است و به امید خدا آرمان های انقلاب محکم و محکم تر ادامه خواهد یافت.
آقای دوست محمدی، وظیفه مسوولان در برابر این مردم وفادار و پایبند به آرمان های امام و شهدا را سنگین دانست و گفت: مسوولان باید متوجه باشند، مردم و به ویژه جوانان ایران در هر کجای کره زمین باشند، هر کجا لازم باشد تا با آرمان های انقلاب به ویژه دفاع از کیان اسلامی و دفاع از مظلوم حضور می‌یابند، خون خود را آزادیخواهانه مانند جوانان انقلابی تقدیم می کنند، پس مسوولان در خدمت به این مردم نباید کم بگذارند.
مادری که قاب عکس فرزند شهیدش را در دست داشت و گوشه ای مشغول نظاره راهپیمایی مردم سمنان بود، بغض کرده می گفت: این جوان ها همه فرزندان خودم هستند.
وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که خون شهیدم همچنان در رگ های نسل جدید هم جریان دارد، فرزند من در دفاع مقدس جان خود را اهدا کرد و امروز هم جوانان ایران هر کجا لازم باشد برای دفاع از انقلاب و مقابله با دسیسه های دشمن دست از پا نمی شناسند و حضور دارند.
این مادر شهید بزرگوار تاکید کرد: پیروی از رهبر برای حفظ انقلاب وصیت اصلی همه شهداست، همه در این مساله مراقبت کنند، از مسیر قرآن و انقلاب خارج نشوند.
وی یادآور شد: مسوولان به داد مردم برسند، مشکلات اقتصادی را برطرف کنند، مردم پای انقلاب ایستاده اند، مسوولان هم به مردم خدمت کنند، نگذارند نسل جدید از انقلاب و آرمان های نظام دلسرد شوند.
علیرضا که بخشی از پرچم خوشرنگ کشور به طول بیش از 50 متر را در دست داشت، گفت: آقای خبرنگار بنویس من یک جوان تحصیل‌کرده ولی بیکار هستم ولی همچنان با انقلاب و انقلابی می مانم.
از سوی دیگر خانواده ای تراکت به دست در حرکت بودند، یک مرد میانسال به همراه مرد جوان و دو فرزند خردسال او، سه نسل از مردم انقلابی ایران، مرد میانسال آقای رهبر بود که می گفت: من 30 سال معلم بودم و در کنار تدریس، مبانی انقلاب را برای فرزندان این مرز و بوم یادآور شدم.
فرزند وی که خود را مهندس کشاورزی معرفی کرد گفت: من به عنوان جوانی انقلابی، پیرو فرمان رهبرم در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی و استقلال هر چه بیشتر کشور، به دنبال تولید و ایجاد اشتغال برای جوان ترها بودم و با راه اندازی گلخانه و کارگاه صنعتی در این زمینه چند جوان را مشغول کار کرده ام.
آقای رهبر گفت: تداوم انقلاب باید در تمام عرصه های علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مدنظر مسوولان باشد، مسوولان باید با بهره گیری از جوان های انقلابی و خلاق، توسعه بخش انقلاب و باعث تحکیم نظام اسلامی باشند.
دختر خانمی با ویلچیر از خانه تا سر کوچه آمده بود و همراه با دوستانش در همصدایی با راهپیمایی مردم شعار می داد، او که پوستر به ویلچیر خود چسبانده بود و پرچم ایران به دست داشت، گفت: در هر شرایطی باید با مردم انقلابی همصدا شویم.
وی تاکید کرد: انقلاب زمینه ای فراهم کرد تا به تمام اقشار مردم با هر مشکلی رسیدگی شود، پیش از انقلاب بسیاری از مردم در شرایط بدی بودند ولی الان دولت تلاش می کند تا فقر مطلق جایی در بین مردم نداشته باشد و به اقشار کم‌درآمد نیز تا جای ممکن کمک شود.
دستگاه های اجرایی، واحدهای صنفی، مساجد، تکیه‌ها و بانک های مسیر راهپیمایی کنندگان از میدان سعدی تا میدان امام(ره) در شهر سمنان امروز سنگ تمام گذاشتند و به صورت خودجوش به مردم در این راهپیمایی خدمت می کردند، بساط شیر و چای گرم برای مردم به راه بود تا مردم گلویی تازه کنند، همسایه ها چندتا یکی، میزی برای پذیرایی فراهم کرده بودند، دکانداری یک بسته شکلات به راهپیمایی‌کنندگان تعارف می کرد، مردی میانسال با یک جعبه شیرینی در پیاده رو پذیرای مردم عبوری بود و می گفت: حیف که نمی شود از تمام این مردم انقلابی پذیرایی کرد.
در و دیوار شهر سمنان در کنار دیگر شهرهای استان سمنان، رنگ و بوی انقلابی گرفته بود، پر بود از شعارهایی که به سبک روزهای انقلاب بر و دیوار شهرها نقش می بست، عده جوان پرشور پرچم و تراکت بین مردم پخش می کردند، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با احترام و همدلی مردم را راهنمایی و خودروها را از مسیر راهپیمایی دور می کردند، کسی در این مسیر بیکار نمانده بود و همه با همدلی در آیینی مشارکت می کردند که با نام امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و آرمان های شهدا گره خورده است.
دست به دست شدن پرچم شکوهمند و بزرگ جمهوری اسلامی به طول بیش از 50 متر در راهپیمایی 22 بهمن امسال، از دیگر جلوه های شکوهمند جشن انقلاب در سمنان بود که نمادی از تداوم انقلاب برای نسل های آینده محسوب می شد.
انقلاب ایران به زودی وارد چهل سالگی می شود و حضور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی 22 بهمن سراسر کشور امیدبخش تداوم روحیه انقلابی و آرمانهای امام خمینی(ره) در بین نسل های جدید است.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.