یحیی صادقی روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد واحد کرمان، تهیه مسکن برای نیازمندان را امری مهم و یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و گفت: ساخت مسکن برای مددجویان نقش مهمی در توانمندی خانوارهای تحت حمایت دارد که امیدواریم با مشارکت خوب خیران بتوانیم قدم‌های مثبتی در راستای رفع مشکل مسکن مددجویان برداریم.

وی در ادامه به آمار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اشاره کرد و افزود: ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد این استان که بیش از ۱۰۲ هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری‌بگیر این نهاد هستند.

صادقی به برگزاری همایش رویش اراده‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط کمیته امداد استان کرمان اشاره و بیان کرد: این همایش با حضور ۲۰۰ نفر از فرزندان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد که با حمایت‌های این نهاد مدارج عالی را طی کرده و امروز در مسئولیت‌های مهمی مشغول به خدمت هستند برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۵۷۵ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند گفت: این نهاد به‌منظور حمایت از این ایتام و کمک به آن‌ها طرح "هر کارمند حامی یک یتیم" را اجرا کرده که امیدواریم با مشارکت خوب خیران و جذب حامی برای این ایتام بتوانیم گوشته‌ای از مشکلات مادی و معنوی آن‌ها را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به راه‌اندازی اداره امور بانوان کمیته امداد منطقه یک کرمان اشاره و بیان کرد: با راه‌اندازی این اداره، امور زنان سرپرست خانوار به مددکاران خانم واگذار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نیز گفت: این واحد دانشگاهی در کنار مسئولیت علمی و پژوهشی یک سری مسئولیت اجتماعی نیز دارد که ساخت مسکن برای محرومان و مددجویان سیل‌زده یکی از این مسئولیت‌ها است.

علیرضا منظری توکلی بیان کرد: یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی این است که مانند کمیته امداد زیر نظر نهاد رهبری فعالیت می‌کند و بر این اساس این ۲ نهاد می‌توانند هم‌افزایی خوبی با یکدیگر داشته باشند و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان می‌تواند سرآغاز همکاری اجتماعی خوبی بین کمیته امداد و این دانشگاه باشد.

منظری توکلی افزود: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ولی‌نعمتان جامعه هستند؛ زیرا محرومان پایه ثابت انقلاب و نظام هستند و هر چه زحمت و سختی است بر دوش فقرا است.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده مقرر شد ۴۰ واحد مسکونی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان، خوزستان و منطقه جازموریان کرمان ساخته شود که ۲۰ واحد از این تعداد واحد مسکونی در منطقه جازموریان کرمان ساخته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.