امام جمعه بافق روز سه‌شنبه در  نشست شورای زکات شهرستان با قدردانی از تلاش همه اعضای شورا در کسب جایگاه برتر جمع آوری زکات شهرستان در سطح استان اظهار داشت: همکاری و تعامل جمعی باعث شده آمار جمع آوری زکات شهرستان چندین برابر سال‌های گذشته باشد.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی افزود: در بحث زکات جای کار زیادی همچنان باقی است و باید در روستاهای شهرستان نیز به ویژه روستاهایی که از آمار جمعیتی بالاتری برخوردارند در مناسبت‌های خاص نسبت به تبیین امر واجب زکات در بین مردم پرداخته شود.

رییس شورای زکات شهرستان بافق با تاکید بر اهمیت رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه به شرایط سخت معیشتی برخی از اقشار مردم اشاره و بیان کرد: عده‌ای از مردم تحت فشار هستند و مردم ایران هیچکدام با انقلاب مشکلی ندارند و اگر بعضی از مواقع اعتراضی پیش می‌آید بخاطر مسائل و فشارهای اقتصادی، فقر و گرسنگی است.

سلیمانی با بیان اینکه مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند تصریح کرد: مسوولان باید در حدتوان خود چالش‌های اقتصادی چامعه را برطرف کنند و به فکر معیشت و شنوای حرف مردم باشند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق هم در این نشست اظهار داشت: جمع آوری زکات واجب از محل برداشت محصول خرما در شهرستان بافق،  از ۶۰۵کیلوگرم در سال گذشته به یکهزار و ۳۰۰ کیلوگرم در سال ۹۸  افزایش داشته است که بیش از ۲ برابر رشد نشان می‌دهد.

سید رضا هاشمی پور افزود: در موضوع جمع آوری زکات مستحبی هم که شامل پسته، مواد غذایی، میوه، سبد غذایی و مرغ و غیره است ۶۰۵ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع بیش از سه میلیارد و ۶۰ میلیون ریال زکات در بافق در سال جاری جمع آوری شده که حدود  ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال آن زکات مستحبی و بقیه زکات واجب است.

این مسوول با اشاره به رشد ۱۱.۵ درصدی پلاک کوبی درختان در طرح شجره طیبه گفت: از زمان اجرای این طرح در شهرستان بافق بیش از ۳۰۸ اصله درخت از سوی خیران بافقی در طرح شجره طبیه پلاک کوبی و به فریضه زکات هدیه شده است.

به گفته وی، در اجرای این طرح که چند سالی در بافق اجرا می شود در آن باغداران، محصول تعدادی از درختان خود را برای کمک به نیازمندان اختصاص می‌دهند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق افزود:  در طرح شجره طیبه باغداران بافقی تعدادی از درختان خود را پلاک کوبی می‌کنند تا محصول آن به دست نیازمندان برسد.

 به گندم، جو،  خرما،  کشمش،  طلا، نقره،  شتر،  گاو  و گوسفند زکات واجب تعلق می‌گیرد.

هم اکنون یکهزار و ۳۳۶ نفر شامل ۵۹۰ خانوار از خدمات کمیته امداد شهرستان بافق بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.